Az81s blogg

Söndag 3 Augusti 2014
Har nu bestämt att nästa års födelsedagsresa går till New York. Men denna gång blir det att jag reser själv som vanligt. Fick sällskap med mig på årets resa som gick till London, men sannorlikheten att någon följer med nästa år är lika med noll.

Men jag kommer har kul för det. Har redan börjat kolla runt lite vad jag klan tänka mig att göra. Måste kanske kontakta chefen först innan jag bokar resan och få ledigt.

För till New York det skall jag i alla fall.
Tisdag 19 Juli 2011 - Lödöse
då har man varit hemma några dagar från resan till turkiet där en god vän till mig gifte sig. Resultatet av denna resa: jag blev sjuk och det resulterade i något jag inte har haft sedan jag var barn. Öroninflammation. Men även hosta och en mycket svullen hals. Men annars har resan varit fin. inte som jag hade trott.

Turkiet slår helt klart Tunisien med hästlängder.

Men å ena sidan trodde många att jag var från Turkiet. så det kan ha hjälpt. dock tycker jag inte att mitt utseende är speciellt turkiskt. och jag talar tyvärr inte ett ord turkiska.

Så jag har rekomenderat folk att åka dit där jag var. Vilket var Gümbet, Bodrum i Turkiet.
Söndag 11 April 2010 - Sverige
Har nu varit hemma några dagar efter att ha varit i thailand i ca 29 dagar. Skall om en stund ( med mina mått räknat om några dagar)sätta mig och skriva om resan och ladda ned bilder men måste bara hitta den dumma kabeln till kameran först.

Då jag var så himla rolig att jag flyttade några dagar innan jag åkte till thailand så nu hittar jag inget.
Söndag 25 Oktober 2009 - Notodden
olika resprogram på tv och resesidor på nätet.

Man blir ju så sugen att åka iväg, men tyvärr tillåter ju inte ekonomin det just nu.

Nu senast idag har jag blivit sugen på allt från mount everests base camp till att åka en tur till indien och japan.

Men har tyvärr inte råd. så det får bli i drömens värld tills vidare.
Söndag 11 Oktober 2009 - Notodden
Har nu kommit hem från tunisien och varit hemma några dagar.

Vad tyckte jag då om resan.....

Delar var kul så som sahara och kartagoo. Och även personalen på hotellet. Men resten................

Jag kan lungt säga att jag ALDRIG åker tillbaka.

Har aldrig varit med om så otrevliga och grrrrrrrrrr (saknar ord) människor.

Jag kunde inte gå ensam någonstans utan att dom skulle kladda över hela kroppen då främst klämma på brösten. Om man inte gick in i deras butik blev dom mycket otrevliga och extremt obhagliga. Om jag gick ute blev jag ibland förföljd och även om jag sade att jag var gift (något jag inte är) så skulle dom kladda på en med motiveringen att min make inte var där just nu.

Bör nämna att jag inte klädde mig oanständigt för fem öre utan hade näst intill långbyxor och i princip trekvarts arm på mig.

Denna upplevelse gjorde att jag knappt vågade lämna hotell området mer än i nöd fall. Inte kul när man är där för att se och uppleva ett land.

Visst jag åkte som ensam tjej, men jag tycker att jag inte skall bli behandlad hursom helst för det. Har många gånger rest ensam och alltid blivit bemöt på ett bra sätt av ortsbefolkningen men inte denna gång.
Söndag 6 September 2009 - Notodden
Har nu i vad som känns flera år försökt övertala någon att åka med mig på en liten resa, Tror att jag snart har lyckats.

Med resa tänkte jag inte på kryssning till estland, lettland eller tyskland ( då jag gjort några sådana med mina föräldrar redan) och tycker att det kan bli ganska tråkigt på båten, utan till något ställe där man kan vara borta lite längre (med längre menar jag allt från 1 vecka och längre än så) och det får gärna vara varmt, eller rättare sagt helst sol och värme och definitift ingen snö då jag får nog av den här där jag bor.

Nu har jag i två eller tre dagar försökt "mjukna" upp mina föräldrar. Och dom kanske nu kan tänka sig att åka men dom vet inte helt. Har sagt att jag skall komma med prisvärda förslag, Vilket dom sa ok till.

Som det är nu så börjar det nämligen bli lite tråkigt att åka själv hela tiden. Även om det är kul också. Åker ju själv ni i september till tunisien i en vecka och i mars ensam till thailand i fyra veckor. Men det skulle varit kul att kunna uppleva något med någon för en gångs skull.

Har inga vänner att ta med då dom alltid har dumma ursäkter (enligt mitt tycke) allt från att dom inte vill åka i från sin sambo/pojkvän/flickvän till att dom inte har tid då dom skall träna.
Måndag 3 Augusti 2009 - Notodden
Årets blues festival vill säga. Vädret var fint hela helgen om man bortser från söndag kväll. Massor av människor och massvis av musik. Gick tyvärr inte på någon konsert i år. Hade besök av min syster som inte alls är intresserad av sådant så vi gick mest omkring. Det blev drygt 10 km vi gick om dagen.
Söndag 5 Juli 2009 - Notodden
Igår var jag på jazzen som dom kallar det här. Det var en upplevelse. Kom dit vid ca 14.30 tiden då var det strålande sol och ca 31 grader. Träffade en vän på stationen och vi gick till ett av öltälten och tittade på en gratis konsert. Den var ruggit bra. Helt i i min stil. Massor av folk och bra stämmning.

Jag drack vatten då det var så himla varmt. Vattnet var svin dyrt milt sagt 35 kr för 0,3 l.

Sedan åkte vi hem till min väns tante och onkel och var där med nästan halva släkten. Det hade då börjat mulna på och sedan kom regnet och framför allt åskan.

Det var inget vi egentligen tog större notis på utan vi satt under taket på altanen och vi grillade lite och hade det trevlig. Vi spelade lite kubb när det hade slutat regna. Och sedan hade några vattenkrig. Inte jag dock, jag hade som ursäkt att jag inte hade några ombyteskläder med mig.

Efter det var det tid att dra ned på byn igen. Där vi på nytt gick på en gratiskonsert och satt och pratade. Sedan drog vi på något annat uteställe där vi var tills dom stängde. Här vill jag nämna att det är massor av år sedan jag var på ett ställe tills dom stängde men nu var jag det. Det var faktiskt ganska kul.

Men nu till det som irriterade mig mest med denna kväll. När jag skulle ta bussen hem stod jag på hållplatsen i god tid. Klockan gick och passerade tiden då bussen skulle varit där, helt förstårligt att bussen var försenad med tanke med allt folk. Så när den väl kom ca 30-40 min för senad fick jag inte åka med. Den bara körde förbi och chuffören vinkade. Visst bussen var nästan helt full men jag kunde ju ha stått den biten som var hem , men nej. Så jag fick vänta på nästa buss som även den var försenad.( då hade jag stått på den dumma hållplatsen i nästan 1,5 timmmar) Men denna buss fick jag åka med.Och när vi åkte en bra bit meddelar chuffören att vi måste vända och köra runt då det hade inträffat en trafikolycka. Så vi vände och körde tillbaka i stort sätt hela den bit vi redan kört. Så när jag äntligen kom hem hade det redan ljusnat och klockan var nästan 6.

Men det var kanske det som gör att man kommer att minnas jazzen lite mer än en vanlig lördag.

Nu är det bara att vänta på blues festivalen den 30 juli till 2 augusti. Får se om den blir lika dramatisk för mig detta år som förra.
Söndag 28 Juni 2009 - Notodden
Men thailand. Så den 8 mars 2010 åker jag och kommer tillbaka till sverige den 6 april.

Så nu får jag börja planera lite.

Åker ensam, vilket jag brukar när jag är ute och reser. Får ofta frågan varför. Vill i regel då aldrig säga sanningen. Jag har inga vänner att ta med på resan. Jag har bekanta som inte vill ut och resa med mig då dom är för upptagna med sambo och annat i den stilen.

Men nog talat om det. Nu vill jag bara säga

JIPPI!!!! jag skall åka till thailand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tisdag 23 Juni 2009 - Notodden
Kom hem i går natt efter en helg i sverige.

Hade en ganska trevlig tur till sverige, visst det regnade och åskade mesta delen av tiden men annars var det en fin tur.

Håller så smått på att planera ytterligare en resa. Det blir till nästa år. Då har jag nämligen stor (grym eller annan passande synonym) lust att åka till indien. Så vi får se hur det går. Jag får jobba hårt (mycket) denna sommaren. Har ju inte semester förän i oktober då färden går till tunisien.