Stöd Ukraina

Magicas blogg

Söndag 19 April 2009

Jag drömmer vidare

Nu har drömmarna om Island landat ordentligt och drömmen övergår nu succesivt i verklighet. Har förvisso inte bokat nåt men nu är det klart att jag och min kompis åker till Island i sommar. Det är bestämt.

En dröm måste man ju ha så nu har jag hoppat tillbaka till drömmen om att vara i Spanien en längre period och läsa spanska. Jag har kollat upp mitt liv lite för att utröna om det är nåt som är genomförbart och det verkar faktiskt så. Så när vi fått till den där Islandsresan så är det dags att gå tillbaka till att läsa hemsidor för skolor i Spanien för att försöka utröna vilken jag ska välja, vilken plats jag ska välja (Andalusien är jag nog på det klara med), vilken tid jag ska välja osv. Men min tanke är att det ska bli till hösten och ca tre månaders vistelse i landet.

När jag sen kollat upp allt om spanska i Spanien och eventuellt gjort verkighet av det, vad ska jag då drömma om? Ja, under ytan spirar det ju alltid min dröm om att åka till Kosovo och Pristinaområdet under nån vecka för att bla hälsa på vänner och återse den vackra naturen och lära känna Pristina närmare, sen har vi ju New York, Kenya som har tillkommit som dröm senaste året, sen har vi ju återbesök till Tjeckien och Slovakien, Holland, …… Drömmandet tar (tack och lov) aldrig slut…
Dela med andra:    

Kommentarer
Femtioplus säger:
DRÖMMAR är ett MÅSTE, kan man njuta av före och efrer en ev Resa som blir av eller inte blir av...
Postat 2009-04-19 21:38  Anmäl
Sierra säger:
Helt rätt! Drömmar skall man ha...det finns mycket att se där ute...
Postat 2009-04-19 18:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Femtioplus
Femtioplus säger om Magicas bild "Pristina breder ut sig":
... VACKER bild, och trevligt med texten skriven så här på fotot!
19 april 2009 21:30