Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Tisdag 5 Januari 2016 - Alleppey
Resealbum: Kerala i Indien

Husbåt på backwater

Idag åkte vi från Varkala för att gå in i resans sista fas. Nu när vi ändrat planerna skulle vi bli hämtade med taxi klockan åtta. Är man i Indien kanske det inte riktigt blir som planerat, så vi fick ringa och väcka taxichauffören lite över åtta. Tio minuter senare hämtade han oss. Detta var den värsta taxiresan på hela resan. Jag tycker alla kört ok och jag har kännt mig trygg. Idag var det flera nära-döden-upplevelser! Min helt egna slutsats av alla taxiresor är att man ska ta en äldre chaufför. Mer erfarenhet och kör lugnare!
Väl framme i Allapey gick vi ombord på vår husbåt. Den var fin och rummen var helt ok med AC och badrum och vi blev helt själva på båten, lyxigt!
Innan lunchen serverades åkte vi på Backwater sittandes i sköna soffor ätandes frukt och tittade på vyerna och slappade.
Till lunch fick vi thali som är ris med många olika röror och såser.
På eftermiddagen la vi till vid en liten ajuvedaklinik där Elsa och jag fick massage. Nu vet jag hur ett popcorn känner sig när det ligger i varm olja! Jag har inte bestämt än vad jag tyckte om det, men min hud är len och fin.
När vi kom tillbaka till båten möttes vi av en glad Vilgot som tagit upp ett par småfiskar.
Samma sekund som solen gick ner kom en miljon mygg och tänkte kalasa på mig. Som tur är går hela båten att stänga till med myggnät, så vi kan fortfarande sitta ute och njuta av svalkan ( 26 grader).
Nu väntar vi på middagen och i morgon fortsätter vi till Kochi.

/ Johannes
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan