Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Tisdag 5 Januari 2016 - Alleppey
Resealbum: Kerala i Indien

Backwater

Idag var det den sista dagen i Varkala. Det var kul men ändå var det tråkigt. Det är kul för att vi ska på nya äventyr och det är tråkigt för vi åkte ifrån de fina bungalowerna och det var mitt favorit ställe, för i Varkala fick jag fyra Barracudatänder från en restaurang. Men det bästa var när vi var i en stenbutik där köpte mamma, Saga, Elsa och jag var sin sten som betyder något. Jag tog direkt ut en sten som var svart och vit mamma tog också en sån och den betydde att den skulle hjälpa mot migrän (som jag och mamma har) fast det fick vi veta efter att vi valt sten.
Men nu åker vi på backwater som är mysigt.
På lunchen idag var det Thali och det är ris med många olika såser och röror.
Vi tog en paus och stoppade båten för att Elsa och pappa skulle på massage. Då passade jag på att fiska lite och jag fick två fiskar; en fisk var stor och hade en svart prick på båda sidorna och med rött längst ut på fenorna och den kallas silverfisk och den andra fisken var mindre och hade vassa fenor jag skar mej på och den hade två långa spröt där fram. Den var inte som en svensk fisk utan den pep så att det gjorde ont i öronen.
Fiskespöt var bara en bambu pinne med en lina och en krok längst ner men det funkade bra.

/Vilgot 10år
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan