Stöd Ukraina

Candys blogg

Tisdag 5 Juni 2007

Grattis på Nationaldagen i morgon HURRA HURRA!!!

I morgon är det Sveriges nationaldag och jag skall prova på att göra ett firande med norskt 17 maj engagemang. Antingen blir jag burat in eller så blir jag idiotförklarat.... tror jag. Ta på mig folkdräkten vifta med svenska flaggan och köra hela racet som man gör på en riktig norsk 17 maj. Funkar det tro? Suck nä jag tror inte det. Vi har haft häftiga diskussioner på jobbet i dag om hur man firar och varför. Intressant! I alla fall så önskar jag alla en fin och solig 6 juni med eller utan nationalfirande,. Själv har jag mer än en gång skämt ut min kära man med flagg på stranden i Spanienbilen hemma och små flaggor i bikinin. Men är det 17 maj så är det. Här känns det som en ledig dag mitt i vecka oh vad gott.. eller?
Näh nu skall jag förbereda mig för packandet till nästa fredag när vi skall till Turkiet. Känns så skönt att åka i väg. Är beroende av att resa. Men det är ju ingen dålig egenskap tycker jag:-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Mape säger:
Håller med,ta på din dräkt nu vifta med flaggan,det finns mycket att fira!!
Önskar det var lite Norrmän i oss imorgon,om inte annat ,vi har fått en ex.
ledig dag Kram Mape
Postat 2007-06-05 18:43  Anmäl
Reseglad säger:
Hej!
Jag tycker att du skall ta på dig din folkdräkt.Tänk om den svenska nationaldagen kunde bli som den norska!Man skämmer aldrig ut sig,man skall vara stolt över sin flagga.
M.v,h.Reseglad
Postat 2007-06-05 17:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet