Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Lördag 17 Juli 2010 - Skanör med Falsterbo
Resealbum: Sommarskanör

Falsterbo Auto Classic

Det årliga evenemanget Falsterbo Auto Classic går av stapeln idag. Först en kortege av 150 bilar av klassisk modell genom Skanö/Falsterbo med start 9.30. 10-16 finns bilarna sedan uppställda till allmän beskådning runt Skoltorget i Falsterbo. Där avgörs tävlingen om charmigaste ekipaget under ledning av bl.a. Jesper Aspengren.

Jag står på plats utanför Rådhuset i Skanör med kameran i högsta hugg redan 9.45. Men oj vad fort bilarna susar förbi. Får sätta kameran på sportprogramme!!. Tar sedan min gula vän och hojar ner till Falsterbo för ytterligare fotografering, när bilarna står stilla. Stiliga bilar med sina stolta ägare står i rader - den ena snofsigare än den andra. Rött tycks vara innefärgen, även om bilarna är av äldre datum. Det är liv och rörelse i den lilla staden, och kändiscaféet "Kust" är fullsatt ända ut på trottoaren.
Många evenemang man kan njuta av under sommarmånaderna här i Skanör/Falsterbo! :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Livsgjutare säger:
Ja, det är vackra bilar och min väninnas man är med och visar upp. Vacker är bilen, men jag kan ju inte bilmärken....
Postat 2010-07-18 00:15  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
43 veckor sedan
Meditationsvandring
43 veckor sedan
Min sommarsäng
43 veckor sedan
Kyrkbröllop
43 veckor sedan
Skur efter skur........
43 veckor sedan