Stöd Ukraina

Sossas blogg

Torsdag 20 Maj 2010 - Castle Rock

Djurplågeri!

Idag var vi till ett shoppingcenter nära Denver.
Där fanns en djuraffär som vi var in på. Dom sålde hundar där som satt i små inglasade burar!!
Jag var så upprörd! Jag frågade ut en expedit som kom fram emot mig med en liten valp i famnen om vi ville klappa den..Jag frågade hur de tänkte när hundarna hade sån liten yta att röra sig på och om de fick komma ut något. Japp! EN gång per dag!!! Så vidrigt!! Vi såg hur de stackars hundarna kissade inne i sina små burar. I vissa var det flera valpar utan en endaste leksak ens! (inte för att en leksak kan ersätta en hunds stimulans men ändå)
Och hon berättade att om inte valparna blev sålda så fick de ju faktiskt sitta i de större burarna och pekade på en inglasad bur som kanske var 1dm större!! Jäklar vad jag var upprörd och mådde dåligt!
Sen var det så hemskt att det tom var rea på hundarna!!! 20% rabatt om man köpte en! Hur fan tänker dom?
Det är ju inga leksaker som man bara köper så där för att det är rea på dem! Hur kan de ens sätta ner pris på dom bara sådär? Nä usch för att dom sålde hundar bara så där! Jag menar, kanske en unge tjatar till sig en hund och föräldrarna köper med sig en hem och sen tar de inte sitt ansvar för de visste inte hur mycket en hund (eller annat djur för den delen) kräver!!
Nä sätt butiksägarna som driver sånt här djurplågeri själva innanför galler!
Tack för mig!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Walk of fame mm
13 år sedan
Djurplågeri!
13 år sedan
Blandat
14 år sedan
Grand Canyon mm
14 år sedan
Sov dags
14 år sedan