Stöd Ukraina

There_ses blogg

Fredag 10 Februari 2012

Dagens aktiviteter

Dagen började med det här:
Inget vidare solpressarväder med andra ord.

När Vic hade vaknat bestämde vi oss för att försöka ta oss till vattenfallet i Klong Plu (lite osäker på namnet), det ska visst även vara ett naturreservat. Vi visste att det var ett litet vattenfall och att det låg nära där vi bor, vi visste också att det innebar lite djungeltrekking, så med våra små fobier i bakhuvudet så var utflykten inte helt given.

I vilket fall som helst så genomförde vi faktiskt hela trippen! Blev till o med avsläppta tidigare än planerat så totalt traskade vi ca två timmar, fram o tillbaka. Duktigt *klapp på axeln*! Liiite svettigt men fantastiskt skönt att få röra på sig lite, såg massa trevligheter på vägen dit också. Lite elefanter, hundvalpar och natur. Slutstationen - vattenfallet - var väl kanske ingen uppenbarelse i sig men belöningen fanns i det härligt kalla vattnet! Närmare en djungeltur än så här kommer ialla fall inte jag, blir inte till att njuta av allt runt omkring när det enda man tittar efter är ormar..


Dela med andra:    

Kommentarer
There_se säger:
Hehe nee tyvärr, men träningsskor o strumpor : )
Postat 2012-02-11 20:22  Anmäl
Parifyrer säger:
Utom du, säger du, men inte lyckades du väl med att få med dig stövlarna?? ;)
Aahaa, Jaa, verkligen modigt de! :)
Postat 2012-02-11 01:44  Anmäl
There_se säger:
Grymt nöjd! :D
Notera att Vic gick i endast flipflopp (vilket iofs nästan alla gjorde, utom jag), hon fick dessutom gå först o stampa lite extra, modig hon :)
Postat 2012-02-10 15:22  Anmäl
Parifyrer säger:
avdelning "No fear" eller kanske "Know your enemy!" ;)
Postat 2012-02-10 12:40  Anmäl
Parifyrer säger:
HERREGUUD! :O
Här hade jag gäärna varit, men..... inte med diiiig! :O Hur vågade du detta?
hehe, du vet hur jag menar ;) <3
Postat 2012-02-10 12:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet