Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Söndag 20 Juni 2010 - Tranås

Dagen efter....... :-)

I fredags kl 20.42 startade jag min 30 mil långa resa på cykel runt Vättern och i går trampade jag i mål med trött och sliten kropp men med ett leende på läpparna, Jag klarade det!
All träning under vintern och framför allt våren fick sitt pris i går. Min andra Vätternrundamedalj och som det känns nu den sista. Från starten i Motala till Jönköping gick det som en dans, det var en ren baggis. Efter Jönköping börjar backarna och det gick lättare än vad jag hade räknat med men då kom även regnet. Det regnade i ca 15 mil och i Fagerhult fick jag punktering och bytte både slang och däck. När jag kom till Hjo var jag genomsur och hackade tänder, där var "ge-upp" tanken stor, tårarna var inte långt borta. Benen skakade och att äta i depån var inte lätt men jag gav inte upp. Jag satte mig på cykeln och trampade vidare och slutligen möttes jag av Motala och då var slutspurten en baggis.

Jag hann precis hem till bröllopet på tv:n, såg vigseln och åt middag och strax innan 17 somnade jag efter att ha varit vaken i 33 timmar. Jisses vad det är skönt att det är över :-)

Tack till er alla för era lyckoönskningar innan loppet och all respons jag har fått av er här på RG.

Nu ska jag hitta nya mål i livet och en resa är som står näst på tur i planeringen.

Många hälsningar till er alla! Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Ynnej1976 säger:
Vilken prestation, grattis! Njut av sommaren!
Postat 2010-06-26 10:27  Anmäl
Carmor säger:
Bra jobbat.
Postat 2010-06-21 21:23  Anmäl
Merlin säger:
Grattis, du är så duktig...och så i de vädret....Sträck på dig, för det hade jag gjort om jag klarat det. Ha en underbar midsommar. Kram
Postat 2010-06-21 19:09  Anmäl
Frittses säger:
Grattis,, vilken bedrift, själv har jag bara klarat Glan runt.(i Östergötland)
Postat 2010-06-21 15:39  Anmäl
Travelfun säger:
Grattis!! Riktigt bra gjort!!!!!
Postat 2010-06-21 13:51  Anmäl
Tj säger:
Grattis......men varför???????
Postat 2010-06-21 11:33  Anmäl
Madi säger:
Grattis från en annan hängiven cyklist!
Postat 2010-06-21 07:44  Anmäl
Voyageur säger:
Jag är mycket impad! 30 mil är trettio mil!!
Postat 2010-06-20 21:39  Anmäl
Sierra säger:
Grattis till en stark insats...men hur känns det idag i rumpan :-))
Postat 2010-06-20 20:00  Anmäl
Mjorumm säger:
Grattis till Vätternrundamedaljen, vilken tjej du är
Först all träning och sen genomför du 30 mil i ur och skur,helt fantastiskt

Kram

Christina
Postat 2010-06-20 19:27  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet