Stöd Ukraina

Ynnej1976s blogg

Tisdag 15 Februari 2011 - Antigua Guatemala
Resealbum: Central Amerika

Colours, Bachata och snarkande rumskompis

Sa ar man forkyld. Ar det inte typiskt...inte varit forkyld pa over ett ar och som ett brev pa posten ar den har. Det maste vara var sjuka och snarkande rumskompis fel. Vi var 6 personer i rummet pa El Hostal i Antigua och denna kille storde oss alla varje natt. Inte ens oronproppar hjalpte. Och sa var han sjuk ocksa.
Det ar inte helt latt att beskriva Antigua. Mer an att jag verkligen forstar varfor alla fastnar for denna otroligt farggrika kolonialstad. Gata upp och gata ner i olika pastellfarger. Staden ar ganska chick men det finns aven en mer bohemisk sida. Man far hitta sina stallen helt enkelt och for det kravs lite research eftersom de flesta cafeer och restauranger ligger pa undangomda lummiga innergardar.
Antigua ar framst kand for sin spanska undervisning. Tanken var att vi skulle tagit ett par lektioner men det bidde inget med det. Daremot har jag lart mig dansa Bachata. Tog 2x1 timme "one to one" lektioner med en kort gentleman pa en av stadens manga dansskolor. Oj vad kul det var. Ville garna ta salsa lektioner men de lar ut LA/NY style och jag dansar kubansk sa da blev det Bachata istallet.
Sa var vi ju ute i lordagskvall ocksa. Vi borjade pa en pub vid vart vandrahem dar manga resenarer hanger. Vi tyckte dock att det var lite smatrisst och hade fatt tips av dansinstruktoren om ett bra stalle i stan dit "ladinosen" sjalva gar pa helgen. Det var en ratt lite danspub och det var himla kul att iakta att aven om vissa later var "kommersiell pop" sa dansar man bara om man ar ett par. Sa det var massa ladionos par och sa jag och Louise. Det var disco, Salsa och Reaggaton om vartannat. Himla kul :-)

Igarkvall tog vi en nattbuss fran Antigua (Guatemala City) till Flores i El Peten. Det tog 9 timmar men vi sov bort det mesta i denna rymliga "lyxbuss". Nar vi steg pa blev jag forst forskrackt av den ackligt kvalmiga rosperfymen som cirkulerade runt med luftkonditioneringen. Jag ar allergisk mot dofter men lyckades somna med en sjal runt huvudet till sist. Far nog gora ett tillagg pa min packlista i form av munskydd (harndlade nagra i Japan i fjol).

Nu ska jag kurera mig med somn. I morgon gar bussen vid 05:00 till pyramiderna i djungel i Tikal. Det ska bli otroligt spannande!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ingemar_e säger:
Jättekul att följa din resa, många härliga stunder verkar det som. Trevligt att följa både bilderna och texterna.
Postat 2011-02-28 21:47  Anmäl
Navigare säger:
Kul att läsa, fortsatt trevlig resa önskar jag dig!!
Postat 2011-02-17 22:21  Anmäl
Mjorumm säger:
Tack för en trevlig läsning,ser fram mot att få höra om pyramiderna
Postat 2011-02-17 22:02  Anmäl
Rika44 säger:
Så kul att få följa med på din intresanta resrutt! Tackar!
Postat 2011-02-17 18:28  Anmäl
Marika säger:
Vad roligt att få läsa under tiden du reser. Hoppas du kryat på dig och har det alldeles alldels underbart! Här hemma kommer nästa köldknäpp har de hotat med :(.

- Njuuuuut! Kramar Marika
Postat 2011-02-17 16:16  Anmäl
Travelfun säger:
Kul läsning :-) Hoppas du blir bättre snabbt!
Postat 2011-02-17 16:05  Anmäl
Leroslover säger:
Kul att läsa! Krya på dig! Ser fram emot att höra mer om Tikal.
Postat 2011-02-17 12:13  Anmäl
Fagersta säger:
Vilken trevlig resa du verkar vara ute på. Hoppas du blir fort frisk
Postat 2011-02-16 16:47  Anmäl
Tima säger:
Härlig resa!
Postat 2011-02-16 15:55  Anmäl
Sierra säger:
Du verkar ha en fin resa med festliga inslag. Lycka till i djungeln!
Postat 2011-02-16 15:08  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

3mil
3mil säger om Ynnej1976s bild "mysigt":
vackert
14 augusti 2011 00:13
Elena39
Elena39 säger om Ynnej1976s bild "njuta..":
jaha, där har vi en soldyrkare som jag....hahaa...
8 mars 2011 00:11
Marywood
Marywood säger om Ynnej1976s bild "danslektion":
Kul att du lärde dig dansa!
3 mars 2011 10:54