Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 29 Juli 2020 - Älmhult

Bullen II är hämtad.

Då jag aldrig tog mig hem från Indien med min Bullet så blev det tvunget att inhandla en här i Sverige. Tog kontakt med Norrvalla nere i Skåne som är generalagenter för Royal Enfield. På grund av pandemin så ligger fabrikerna i Indien nere och det fanns ingen kvar i Sverige, men de lyckades skaka fram en båge åt mig från någonstans i Europa. Jag fick den dessutom i den skogsgröna färg jag ville ha.

Så nu idag var det dags att hämta hojen. Upp i ottan och jag fick min brorson Joel att köra in mig till järnvägsstationen i Västerås för att hoppa på ett tåg som via ett byte i Linköping tog mig hela vägen ned till Malmö. Det berömda pågatåget tog mig sedan vidare till Smedstorp där min motorcykelhandlare håller till. Efter att ha skrivit på alla papper var det sedan dags att kasta sig upp på sadeln för den långa färden hem. Det är omkring 60 mil att avverka och jag räknar med två övernattningar efter vägen. Har ingen riktig brådska. Eftersom jag gick upp redan 03.30 i morse så gjorde jag en tidig kväll och tog första stoppet redan i Älmhult. Vid sjön Möckelns södra strand ligger campingplatsen Sjöstugan och de hade en liten pyttestuga ledig. Det var skönt eftersom regnet piskade ned och jag började känna av kylan.

Det får bli en tidig kväll och kanske en tidig avfärd i morgon.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan