Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Tisdag 12 Januari 2010 - Koh Lanta

Bleka svenskar

Igår kom Lotta, Rickard, Maia, Benke, Johanna, Smilla, Thomas och ? ner till Koh Lanta så v i hälsade på dem på eftermiddag och åt kvällsmat ihop. Skoj som attan. Undra om jag ska lägga ut en bild på dem tro? Jag får se om jag hinner. Tränade allt för länge idag så nu är det snart lunch.

Igår regnade det på natten och hade som vanligt glömt att taket på tuk tuken bildar en bassäng så när jag skulle köra dem i morse så fick jag mig en go dusch. Är nu en fena på tuk tuken, har inte kört ner någon mer tysk. Har till och med lagt in 4:ans växel de senaste dagarna. Nu ska Benke och grabbarna låna den idag så får vi se om den som kör glömmer att man har en sidovagn på....spännande.

Jag är nu också helt inne i bathens värld....gick förbi en skylt igår där det stog att det kostade 50 bath/kg att lämna in tvätt och tänkte, herre gud vad dyrt. Där jag lämnar in kostar det ju 30 bath/kg....dvs jag betalar 6 kr/kg inte 10 kr/kg!! Ja så blir det.....en annan go jämförelse är....en paket smör kostar 280 bath, 10 ostskivor 320 bath. Det blir 600 bath ihop och det kan vi äta 8 middagar för. Eller om man vill 11 singha...3 t-shirtar.

Inte konstigt vi äter gröt numera på frukost :)

Håll nu tummarna för att min tuk tuken lever kvar i eftermiddag....

Hej så länge
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
11 år sedan
Äntligen
12 år sedan
Två dar kvar / Filippa.
14 år sedan
Hemresan å hej då / Leo
14 år sedan