Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Torsdag 29 September 2011 - Daytona Beach
Resealbum: Daytona 2011

BLÄÄÄÄÄ

Är rätta ordet att använda idag. Marcus är sjuk. Riktigt risig med hög feber och utslag, som finnar, på armarna och vid munnen. Natten var jobbig, alvedonet funkade inte så jag fick göra en utryckning och köpa ibuprofen. Sen gjorde Peter en utryckning för att köpa febertermometer, kan ju va bra att ha. I morse tog vi beslutet att åka till doktorn och vi blev rekommenderade en Family Clinic i Ormond Beach ( nån mil norrut) så sagt och gjort, vi åkte dit och det gick "smött". Inom en timme var vi klara. Doktorn tittade i öron, näsa, och lyssnade på lungorna. Tittade loppe i halsen och sen på hans utslag och sa att det Impitigo eller svinkoppor orsakade av streptocker. Så han skrev ut antibiotika. amoxillin och en salva att smörja på utslagen. Han lovade att bättring kommer att visa sig inom 24 h. Så vi håller tummarna för det. VI har hämtat ut medicinen, gett sjuklingen den första dosen och just nu sover han en eftermiddagslur. Han äter absolut ingenting, så vi får locka och pocka med mjölk, saft, gatorade och diverse drycker. Har iallafall fått i honom 2 skedar yoghurt. Bläääää, va trist att han blev sjuk. Jag förstod att nått var på gång för ett par dagar sedan då han varit lite sur och trött. Sen såg jag ett av utslagen för några dagar sen, och tanken om svinkoppor flög genom mitt huvud. Så här sitter vi, och bara hoppas på snar bättring. Monis och Kristis har åkt hem nu, tidigt i morse ( sen natt) hörde jag dom rulla ut sina väskor mot parkeringshuset. Det var lite trist att dom skulle hem faktiskt. Nu ska vi kurera loppe så kan vi förhoppningsvis njuta av våra sista dagar här. Av daten med Patti och Steve blev det heller inget igår, då Marcus var dålig. Men det får vi ta igen annan gång. Nu ska jag gå och titta till min lilla kille, min stora får klara sig själv framför tvn.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
12 år sedan
Some catching up..
12 år sedan
Good Morning
12 år sedan
Valborgs
12 år sedan
Saturday morning
12 år sedan