Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Torsdag 4 Februari 2010 - Koh Lanta

Av en händelse..

råkade jag stå i baren..alltså det är 35 grader här nere nu och väldigt varmt...och vet ni vad som inträffade!!! En kille från Lysekil och hans fru är här på semester i 6 veckor och han är med och spelar volleyboll på morgonen....de står också i baren och svalkar sig med en strawberry daquri. Vi tjötar lite med alla som står där om ditten och datten. När ditten och datten har gått kom vi in på turneringen på söndag....det är alltid turnering på söndagar. Jag har aldrig blivit tillfrågad om jag ska vara med i någons lag så jag har alltid avstått...i söndag var det lotterilag och tänkte att då är ju det min chans men då var vi ju på phi phi...

Hur som helst så frågade Lysekilaren mig om vi skulle spela ihop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! på söndag är det mix (endast 2 spelar på varje planhalva) och gissa om jag blev glad. Han är lärare på gullmarsskolan, så ni vet. Frugan är sjukgymnast..

Idag var Leo och Filippa uppe i ett munktempel och de tyckte det var intressant att se men tyvärr hade det varit en västerländsk kille som var där och mediterade som hade varit "hög" som barnen uttryckte sig. Jag förstod på lärarna att det inte hade varit den bästa utflykten dit...en del barn hade blivit rädda för den mannen. Tur att man bara tog en 2 veckors kurs i meditation!!

Filippas sår börjar läka sig så det känns superskönt..är ju bara så jobbigt för henne.

Nu är jag i slutet på hypnotisören så nu måste jag bara läsa lite...go natt
Dela med andra:    

Kommentarer
Svrfar säger:
Hallå, Hallå!, Sweden calling!
Här är det bra men vitt,vitt,vitt.
Jag gräver fram Strumpan varje morgon och matar o städar. Vi sänder några bilder om några dagar.
Har varit ute och pulsat med Berra.Han gillar inte att kliva i allt det där vita som har kommit.
Jag förstår Ola som tänker kommar bort från detta, men det är nog inte bara solen som drar iväg med honom.
Nu skall vi äta svensk mat hemma. Alltså inte på restaurang som en del andra vräker sig med. Men en grillad entrecote med potatissallad
får gå i sämsta fall. Hur låter det?
Ha det nu så jättebra. Vi tänker så jättemycket på Er.
Farmor-Farfar.
Postat 2010-02-05 14:40  Anmäl
Tjingeling! Min kompis Distriktssköterskan Charlotte meddelar att Microciden bara är mesig mot Svinkoppor, Fucidin går bra, kanske inte att sola på möjligtvis men det sitter väl under kjolen inte under solen? Efter två dagars antibiotikabeh. kan hon bada i havet, men inte i polen(smittorisk) avvakta ytterligare för det. Kullen är fantastisk! Att den fanns kvar efter Tsunamin i alla fall. Och minns du i Krabi, när vi delade på en säng för 2,50 typ och dom gick med blåslampa först och hade ihjäl ohyran! Det var tider det, sen kan killarna snacka om lumpen...ha det underbart! Kram mia
Postat 2010-02-04 20:53  Anmäl
Annikaa säger:
Hej å oj va härligt! När det handlar om kärlek så finns det inga avstånd, ni är mitt levande bevis för det. Kul å se bilderna från Phi Phi, skönt att det såg likadant ut på den bilden i alla fall. Tänk att på såna ställen vill man själv inte ha förändring.....men PhiPhiarna kanske är jätteglada över utvecklingen....eller inte. Kram å krya på dig Filippa.
Postat 2010-02-04 18:33  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
11 år sedan
Äntligen
11 år sedan
Två dar kvar / Filippa.
14 år sedan
Hemresan å hej då / Leo
14 år sedan