Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Torsdag 8 November 2012 - Stockholm

Älvsjömässan

"Idag öppnar Mitt kök-mässan!
Äntligen är det dags! Klockan 11.00 slår vi upp portarna till den 14e upplagan av Mitt kök-mässan. Välkommen!
Två scener med fullt program, Mitt kök-scenen och Allt om Mat-scenen, vinprovningar, Aktiv Matlagning, Speed Tasting, över 200 utställare inom mat, dryck, köksutrustning, kokböcker mm mm." (google)

Trots att jag inte är matvan, ingen mängdälskare men gärna liten gourmet, om man så må säga, följde jag med maken, mellansonen, dottern och det lilla nya barnbarnet på Matmässan i Älvsjö idag. Det finns ju olika anledningar till den dragningskraften! :-)
Spännande och gott här och var. Fina erbjudande både på mat och dryck samt gottevaror. Vi strosade omkring med barnvagn, mamma ammade en snutt och så gick vi vidare i stora ljusa, fräscha lokaler, som faktiskt lockade till smakprover.
Lunchmätta tog vi oss i snålblåsten med pendeltaåg från Älvsjö ända hem. Cappucinon tog vi hemma. Den är bäst där.
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger till Peroerik:
Det var ju smart!
Postat 2012-11-10 22:51  Anmäl
Peroerik säger:
Vi tyckte också att matmässan var bra i år. Lite för mycket vin för oss som inte dricker det men det fanns gott om bra öl från mikrobryggerier också. Många sorters korv och rökta skinkor samt chips att prova. Vi som precis byggt om köket och installerat induktionshäll passade på att köpa nya stekpannor.
Postat 2012-11-10 19:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
40 veckor sedan
Meditationsvandring
40 veckor sedan
Min sommarsäng
40 veckor sedan
Kyrkbröllop
41 veckor sedan
Skur efter skur........
41 veckor sedan