Resealbum: Edinburgh, Skottland
Visningar: 298

Greyfriar´s Bobby

En mycket trevlig pub med god mat och bra service. Namnet har den efter polishunden Bobby som förlorade sin husse, men som varje dag under 14 år gick till husses grav på Greyfriar´s Kirkyard, som ligger strax bakom puben. När hunden Bobby själv dog, begravdes han strax utanfö kyrkogården, och hans minne lever vidare.
Plats: Edinburgh, Skottland, Storbritannien
Bilden tagen: 27 oktober 2014
Kommentarer
Av Pichte
22 jan. 2015 14:31
Ja, filmen med Richard Gere har ajg också sett. Fy vad jag bölade! Det finns bilder av den hunden också, som levde i Japan. Inte helt ovanligt med hundar som är trogna matte/husse på detta sätt tror jag.
Av Dodi
8 nov. 2014 22:55
Har också läst berättelsen om hunden Bobby och tyckte den verkade trovärd.... Filmen med Richard Gere i huvudrollen kom på TV för en tid sen, vet inte om historien var sann eller påhittad, men intressant och rörde mej faktist till tårar minns jag!
8 nov. 2014 20:21
Ja det sägs det. Jag hittar mest det här: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/8679341/The-legend-of-Greyfriars-Bobby-really-is-a-myth.html
Av Pichte
7 nov. 2014 13:41
Menar du att Bobby är en legend? Tja, kanske det... Men namnen verkar dokumenterade (på husse osv), och det fanns gamla foton... Finns ju dock en liknande historia i Japan som blivit film (med Richard Gere i rollen som husse).
6 nov. 2014 15:52
Fast den lär vara en legend. Jag gick ofta hit förr och nu har den dessutom tagits över av St Austellbryggeriet från Cornwall som jag gillar men Skottland har ju ändrat sina lagar nu så minderåriga får inte sitta på pubar om man inte äter. Trist.
6 nov. 2014 15:40
En gripande historia om hunden Bobby ...