Malta juli 2013

Resealbumet skapat av: Shahla
10 juli 2013
Jag och min dotter (12 år gammal) flög med SAS till Malta den 30/6 och kom hem den 9/7. Vi bodde på ett väldigt bra hotell, Le Méridien St. Julians Hôtel & Spa som jag kan varm rekommendera. Hotellet bokade jag på Mr jet som hade det bästa priset.

Vi köpte sightseeing biljetter från http://www.maltasightseeing.com/ på plats: vi fick åka en dag med den röda bussen till södra delen av Malta och en annan dag med den blåa bussen till Norra delen. Det ingick även en båttur (harbour Cruise) och vintage buss utflykter i våra biljetter.

En annan dag tog vi buss nr 222 som stannande utanför vårt hotell och vi åkte till Cirkewwa och därifrån åkte vi en snabb motorbåt till Comino (Blue lagoon), resan dit tog ca 10 minuter och kostade oss två tur/retur 15 euro. Vi stannade där några timmar och badade i den fantastiska vattnet.

Åkte tillbaks till Cirkewwa och tog färjan till Gozo. Resan dit tog 20 minuter och kostade för oss båda två tillsammans ca 6 euro t/r. superbilligt och enkelt. I Gozo tog vi igen en lokalbuss och åkte runt och såg tex Blue Azur.

Den bästa maten åt vi på en restaurang i Marsaxlokk som är en vacker fiskeby på östra Malta.
Vi åt även på den omtalade fiskrestaurangen Barracudda i St Julias, där tyckte jag om bara förrätten. Fin utsikt hade vi, jag hade bett om ett bord med havsutsikt när jag hade bokat bord och det vi fick.
Några bra restauranger i Saint Julian's om jag kan rekommendera är The Avenue, café Cuba, Peperoncino Restaurant, och Sako Sushi.