billiga resor
Kroatien
Syskontrio gör reportaget i Kroatien
Medlemsbild: Asabasa
Malin, Oscar och Åsa är redo att lyfta mot varmare breddgrader.

Kroatien

Syskontrio gör reportaget i Kroatien

Brorsan Oscar ser fram emot seglingen.
Brorsan Oscar ser fram emot seglingen.
Medlemsbild: Asabasa
Två glada systrar dansar runt stången.
Vill du också åka till Kroatien?

Segling, stränder och spa på schemat för Malin, Oscar & Åsa

Åsa tog chansen att anmäla sig till uppdraget som vår resereporter i Kroatien, något som visade sig vara ett lyckosamt drag. I morgon sätter hon och syskonen Malin och Oscar kurs mot Kroatien.
I morgon lyfter planet mot varmare breddgrader för de tre syskonen från Stockholm. På schemat står bland annat segling, härliga stränder och spa, men också en hel del andra galna upptåg.
Syskon med olika personligheter
Åsa anmälde sig och sina syskon till uppdraget som resereportrar för Reseguidens räkning. Första reaktionen vid beskedet var förvåning.
– Nu har jag hunnit samla mig, mina syskon trodde att jag drev med dem! När vi fick veta spenderade vi kvällen med att nypa varandra för att se om det verkligen var sant, berättar Åsa.
Nu ser de fram emot att göra ett spännande resereportage och de tror att deras olika personligheter som syskon kan vara ett bra inslag.
– Vi är väldigt olika och ser fram emot olika saker. Oscar ser mest fram emot seglingen, medan Malin längtar efter spa och jag vill uppleva det historiska och kulturella Kroatien, säger Åsa.
Åsa älskar havet
Vem det blir som mest ligger på fördäck och solar och vem som hugger tag i skotet och spanar efter horistonten återstår att se.
– Vi har alla seglat förut, med hjälp av besättning. Jag älskar havet och båtliv, även om jag har mer erfarenhet av motodrivna havsåk, säger Åsa.
Ser ni också fram emot vilka upptåg syskonen kommer att hitta på i Kroatien? Håll ett öga på Åsas egen sida på Reseguiden.se.
Detta är syskontrion
Storasyster Malin, 27 år. Egen företagare, eventkoordinator och mötesplanerare. Är enligt de andra syskonen sportig, social och påhittig.
Mellansyster Åsa, 26 år. Jobbar på reklambyrå och säger sig själv vara den mest samlade av syskonen.
Lillebror Oscar, 22 år.  Studerar på KTH och har bland annat backpackat i Asien. Är enligt syskonen både orädd och har en förkärlek för galna upptåg.

Nyfiken på Kroatien? Resor och inspiration här.

Charter till Kroatien
Ellinor
Ellinor Thunberg, Redaktör
Publicerad: 2010-05-07
Topplista reseförslag Turkiet
– Vi provade lyxig all-inclusive i Turkiet
Medlemsbild: Fredde25
5 snabba frågor till drömreportern. Familjen Götesson åkte till Turkiet för att testa en vecka på all-inclusive för Reseguidens räkning. 3  
Hitta ditt turkiska poolparadis
Bild: Scott Gog
Lyxiga hotell med bad. Vill du ha det mesta serverat på semestern och älskar att plaska i poolen? Turkiet ett perfekt resmål för all-inclusive och badland.
Megaguide till Turkiets bästa badorter
Medlemsbild: Doris32
Alle charterorter i stor översikt. Turkietboomen fortsätter även i år, med nya orter och fler hotell. Med Reseguidens stora guide hittar du rätt bland landets bästa badorter. 1  
Turkiets bästa all-inclusive
Bild: Solresor
Anläggningar med det lilla extra! Vi har plockat ut några riktiga russin ur det svenska charterutbudet.
Hitta lägsta priset

Reseguiden.se är Nordens ledande jämförelsesajt för att hitta och boka resor.  Läs mer

Resmål
Avreseort
Avresedatum
Exempel på resesajter vi söker hos:
Apollo Ving Fritidsresor Solresor Airtours Nazar Detur Scandjet AB

TV: Syskontrions resa i Kroatien

Se hela reportaget från deras drömresa.

TV: Håkan och Carina på Zanzibar

Se hela reportaget från deras drömresa.

Turkiets bästa stränder
Medlemsbild: Tiniwini
DISKUTERA Vilken är den bästa stranden i Turkiet?
Fråga Åsa om kroatien

DISKUTERA Åsa har precis kommit hem från Kroatien, där hon var för Reseguidens räkning. Här kan ni ställa frågor om resan och hennes bästa tips.

Fråga Håkan om Zanzibar
Fråga Håkan om Zanzibar
Jag hjälper dig hitta rätt på paradisön. Ställ frågor direkt till Håkan om hans drömresa till Zanzibar.
Bloggade från paradiset. Reseguidens medlem Håkan fick åka på drömresan till Zanzibar.
Detta är Reseguiden
Medlemsbild: Aida
Detta är Reseguiden
Chartertopplista Turkiet