My53s svar i diskussioner om Maldiverna

My53 säger i Lindabell76s diskussion "Maldiverna, välja ö":
Det var tre år sedan vi var där o då kostade hotellet typ 650:-per rum och natt med frukost. Vi kom från Sri Lanka och där var ju mkt billigare men vi tyckte det var ok prisnivå. Det fanns inte så många matställen att välja på. Tror att det var som dagens rätt hemma. Färjan var jättebillig men speedbåt dyrt. (25 dollar pp en väg till Mahe). Snorkeltur kostade också 25 dollar pp om jag minns rätt.
11 mars 2019 20:14 - Anmäl
My53 säger i Lindabell76s diskussion "Maldiverna, välja ö":
Svårt att svara på om man inte varit på flera öar. Vi var på Guhli (nära Maafuchi) o vi valde den dels för att det var inte känt med så många bebodda öar då dels för den var liten o nära till Mahe. Ok snorkling från stranden men kan tänka mig att om man varit på resort så jämför man med det o blir missbelåten. Vi tog en snorklingstur ut till en sandbank med fantastiska koraller. Vi tyckte det var ...
8 mars 2019 17:33 - Anmäl
My53 säger i Tinitas diskussion "boka maldiverna från sri lanka":
16 augusti 2018 20:55 - Anmäl
Vi reste till Sri Lanka för 2år sen o hade flyg t.o.r med Sri Lankan air från Gbg via London. Sedan köpte vi en flygresa Colombo/Male'/Colombo och var där 5 nätter. Det funkade jättebra. Sov en natt i Male och tog sedan färjan(5dollar) ut till ön Guhli där vi bodde 4 nätter. Eftersom vi gillar att snorkla var det fantastiskt även om det inte är lika fantastiskt som på lyxresort på privat atholl. ...
10 januari 2018 18:45 - Anmäl
My53 säger i Hajpadajdus diskussion "Kan man leva billigt på Maldiverna":
Guhli ligger på samma rutt som Maafuchi. Liten ö med ca fem boenden. Vi betalade ca 600/natt med frukost.
18 mars 2016 14:50 - Anmäl
My53 säger i Hajpadajdus diskussion "Kan man leva billigt på Maldiverna":
Vi var 13 nätter på Sri lanka vilket var lite för lite,en natt i Male och fyra nätter på Gulhi. Tog speedbåten tillbaka för att kunna utnyttja sista dagen eftersom färjan går 8 på morgonen och vi fick behålla rummet till 14 vilket var bra. Tänk på att det går ingen färja på fredagar. My
20 januari 2016 19:26 - Anmäl
My53 säger i Hajpadajdus diskussion "Kan man leva billigt på Maldiverna":
Ön heter Gulhi och vi bokade via Agoda. Finns flera boenden som man kan boka innan. Det kostade c:a 2600 för fyra nätter i dubbelrum med Ac och frukost. Gulhi beach villa hette vårt boende. Färjan var samma färja som går till Maafuchi. Det går att boka via booking också. (Fördelen med agoda är att de drog kostnaden via kortet så slapp vi göra det på plats.) Det inne färjor till fler bebodda öar me...
20 januari 2016 19:23 - Anmäl
My53 säger i Hajpadajdus diskussion "Kan man leva billigt på Maldiverna":
Nyss hemkommen från Sri Lanka och Maldiverna. på Maldiverna bodde vi på en liten grannö till Maafuchi där det fanns ca fem guesthouse. Har bara funnits boende där i två år. Inga problem med att bada med bikini på "turiststranden". Färjan dit jättebilligt men hem tog vi speedboat för att slippa åka så tidigt på morgonen och det kostade 25dollar per person. Väl värt då vi fick en extra dag där. My
19 januari 2016 20:35 - Anmäl
My53 säger i Hajpadajdus diskussion "Kan man leva billigt på Maldiverna":
Tack för svar. Vi ska till Gulhi så alkoholen får vi strunta i. De två hotell vi bokat(båda billigarunt 600) verkar ha samma standard. Men det på Male(laze hotel) har fått bättre recentioner. Tänkte att om vi bor på Male behöver vi inte dra på bagaget...Det är ju bara en övernattning. Finns det inget sevärt på Male? Och finns det ngt att se på H.? Vi har ju en dag när vi kommer tillbaka från G inn...
28 oktober 2015 17:10 - Anmäl
My53 säger i Hajpadajdus diskussion "Kan man leva billigt på Maldiverna":
Hej "lyxhustru"! Vet du om det är svårt att få tag på biljett till färjan ut till Maafushi/Gulhi? Läste nånstans att man bör köpa på fm för att få plats. Orsaken varför jag undrar är för jag försöker bestämma mig för om det är bäst att bo på Hulhulmale eller på själva Male natten innan färjan. Tänkte att det skulle vara lugnare på H men närmare till färjan från M. Tacksam för svar. Åker i januari....