Flys blogg

Torsdag 6 Augusti 2020 - Norrköping
Resealbum: Svemester 2020
Efter att ha promenerat i Västervik på morgonen och besökt Kyrkan så åt jag en mycket god frukost på hotellet.
Därefter bar det vidare till Linköping. Här skulle jag åkt kustpilen, men tåget var inställt så det fick bli ersättningsbuss, men det gick lika bra.
Linköping tyckte jag var fint - avslappnat, men man kände ändå att det var en lite större stad - och universitetsstad.
Efter någon timme här så tog jag östgötapendeln till Norrköping och gjorde mina sista timmar här på resan innan jag klev på x2000 till Stockholm.
Norrköping är ju än större än Linköping och det kändes + att det var en fin stad, men hann inte med så mycket som jag hade velat, då jag var en aning trött så efter att tittat på den största turistattraktionen här så blev det en pizza innan avfärd.
Onsdag 5 Augusti 2020 - Västervik
Resealbum: Svemester 2020
Efter att ha checkat ut i Kalmar tog jag buss upp till Oskarshamn och gjorde ett kortare stopp för lunch och utforskade denna stad. Var fint vid hamnen, men staden var lite mindre än jag förväntat mig. Efter någon timma här hoppade jag på bussen igen och åkte till Västervik.
Detta var en riktig pärla, dock var här inte heller så mycket turister, så det var lugnt överallt.
Måste rekommendera Bageriet / Caféet som ligger på stora torg! På kvällen intogs middag på en restaurang vid hamnen.
Tisdag 4 Augusti 2020 - Kalmar
Resealbum: Svemester 2020
Efter att ha avnjutit en god frukost på hotelet och en sista runda i staden så tog jag buss 500 till Kalmar. Bussen gick kustvägen och E22.
I Kalmar checkade jag in på hotell och sedan gjorde jag Kalmar resten av dagen och någon timme dagen därpå. Gillade Kalmar - Fin stad med mycket att se. Dock var det förvånansvärt lite folk / turister tyckte jag...
Måndag 3 Augusti 2020 - Karlshamn
Resealbum: Svemester 2020
Efter att ha varit nere i Skåne en vecka på semester var det dags att bege sig hemåt till Stockholm, men då miljön i Skåne är bekant och att jag inte kommit utomlands sedan i februari så kände jag att jag behövde lite miljöombyte, så i stället för att flyga eller åka tåg direkt hem så bestämde jag mig för att ta östkustvägen hem och göra stopp på de städer som ligger längs med vägen och som är sommarstäder.
Då jag inte har körkort så fick jag ta den kommunala vägen, och det gick bra!
Började med att ta buss från Simrishamn till Kristianstad och där byta till tåg till Karlshamn där jag stannade för lunch och åt en glass. Var inte så mysigt som jag förväntat mig, och inte så mycket att se i de centrala delarna, så 3 timmar var alldeles lagom här.
Därefter tog jag tåget till Karlskrona, och här checkade jag in på hotell och gjorde stan på kvällen och förmiddagen därpå. Fin stad, men fick inte så stort grepp om den, så det kom finare städer på vägen...