Emolis svar i diskussioner om Malaysia

Emolis säger i Jk4s diskussion "Hjälp med att planera resa till Malaysia":
Om ni bör hinna med mer är det bara ni som kan svara på, vissa vill se och göra så mycket som möjligt när de är ute och reser, andra vill stanna på ett ställe lite längre och njuta av lugn och ro. Vad är ni intresserade av? Är ni ute efter naturupplevelser finns ju t ex Taman Negara och är det tempel och stadsvyer så är ett besök på Penang att rekommendera. Personligen tycker jag också att Koh Lip...
18 juli 2016 14:33 - Anmäl
Emolis säger i Ischaaas diskussion "Thailand/Malaysia/Singapore Tips?!":
Vi gjorde en liknande resa i dec 2014. Flög till Singapore och sen direkt till KL där vi stannade nästan en vecka. Flyg vidare till Langkawi, båt till Koh Lipe och tillbaka till Langkawi. Från Langkawi flög vi sedan direkt till Singapore där vi stannade ett par dagar innan hemresa. Med flyg mellan destinationerna sparar man tid, å andra sidan kan en tågresa ge något annat. Vi flög Köpenhamn - ...
30 april 2016 19:36 - Anmäl
Emolis säger i Sebastian1234s diskussion "Semester på Langkawi. ":
Jag hade skippat Langkawi (möjligtvis stannat nån dag) och åkt till Koh Lipe. Koh Lanta har jag inte varit på så kan inte uttala mig om det är ett bättre alternativ till Langkawi som vi tyckte var en ganska tråkig ö.
17 december 2015 16:28 - Anmäl
Emolis säger i Flower4s diskussion "Sevärt i Malasyia":
Penang är en trevlig ö med staden Georgetown. Där finns bra matställen, mysig stämning och sevärdheter som Fort Cornwallis, Penang Hill, massor av tempel varav Kek Lok Si är väl värt ett besök.
21 juli 2015 13:59 - Anmäl
Emolis säger i Martinats diskussion "Taman Negara":
Vi var i Taman Negara i julas och kan klart rekommendera ett besök dit. Vi åkte dit på egen hand och hyrde guide på vandringen. Ni kan vandra på egen hand i regnskogen om ni önskar det, dock är det ju alltid trevligt att få information om växter och djur av en kunnig guide. Utgår ni från KL går det bra att köpa en färdig tur dit. Då blir ni upplockade på ert hotell tidigt på morgonen och sen tar b...
25 mars 2015 14:05 - Anmäl
Emolis säger i Carroks diskussion "Jul o nyår Langkawi och Koh Lipe":
Angående boende i KL så kan jag rekommendera The Nomad SuCasa Apartments som ligger ca 10 min promenadväg från Petrona Towers och alla shoppinggallerior. Hotellet har bl a taxiservice och det är väldigt billigt att åka taxi i KL. Det finns pool/barnpool och det finns även en restaurang (som vi dock inte utnyttjade). Budgetpris trots att det är 4-stjärnigt (enligt malaysisk standard som inte är som...
27 februari 2015 19:56 - Anmäl
Emolis säger i Susannehs diskussion "Rundresa Singapore, KL, Langkawi..":
Ganska nyligen hemkommen från en liknande resa. Vi flög till Singapore och därifrån direkt till KL så tyvärr vet jag inte hur det fungerar med buss/tåg. Det finns många shoppingcenter i KL, dock är det inte speciellt billigt. Billigast shopping hittar ni i Chinatown, dock är det ganska mycket kopior och annat "skräp". Central Market (typ inomhusbazaar) har något billigare priser, men rent generell...
2 februari 2015 17:15 - Anmäl
Emolis säger i Safir80s diskussion "Vilket flygbolag?":
Vi flög med Tiger Airways mellan Singapore - KL för en månad sen och det fungerade utan problem. Nu tog inte flygresan så lång tid så kan väl inte direkt säga något om servicen, men flygbolaget kändes seriöst. Vi flög också Air Asia mellan KL - Langkawi och Langkawi - Singapore och jag var så nöjd att jag tänkte att jag alltid skulle flyga med det bolaget inom Asien i framtiden, men så hände flygo...
16 januari 2015 14:48 - Anmäl
Emolis säger i Skruttis diskussion "Flyg till KL":
Vi var också ute i god tid för flygbiljetter till KL, nästan ett år innan, men de gick aldrig ner i pris. Till sist bestämde vi oss för att flyga till Malaysia via Singapore istället och det blev betydligt billigare. Vi är också 5 personer i familjen och priset blev knappt 5500kr/person med Lufthansa (lagom lång väntetid på flygplatsen i Frankfurt). Vi flyger sen vidare till KL och passar på att t...
24 september 2014 17:41 - Anmäl
Emolis säger i Sommar19s diskussion "Singapore/ Langkawi/Koh Lipe":
Hej, Låter nästan som samma resa vi har bokat i december:) Vi flyger också till SIngapore, men nästan direkt till KL. Efter några dagar i KL vidare till Langkawi och Koh Lipe. Vi stannar också ett par dagar i Singapore på hemvägen och har bokat Supreme Hotel som hade bra pris. Ligger i Orchadområdet som jag har förstått är shoppingstråket. Sen vet jag ju inte om det är prisvärt, men det lär väl...