Skanör som 2020

Resealbumet skapat av: Bibchen
13 juni 2020
Visningar: 100
Äntligen får vi resa till Skanör i denna "Coronatid"!
Kategori: Sol & Bad
Besökta länder: Sverige
Reslängd: 35 dagar
Datum: 27 juni - 1 augusti 2020
Blogg: 12 inlägg

Bilder

Karta

Kommentarer

26 juli 2020 09:38
Idag är det ju oigenkännligt när man kommer ner. Det var inte byggt mellan Skanör och Falsterbo på den tiden och när man hade passerat detta område minns jag vi körde in till vänster på första avtagsvägen, Vet inte idag vad den heter. Sedan hade jag en morbror som hade ett stort hus inte långt från Strandbaden. Där var flera kända svenska författare som hade sina sommarhus där. Jag har på senare tid kört runt i Falsterbo men har svårt att orientera mig bland allt nybyggt.
Av Bibchen
25 juli 2020 18:30
Baden är härliga, men har varit få denna blåsiga, kalla sommar. Kul att du tillbringat många somrar i Falsterbo. Det har jag också. Vi bodde mitt emot godshuset bredvid järnvägen och salutorget på ena sidan. Och du?
25 juli 2020 15:31
I Skanör/Fasterbor har jag tillbringat jag många sköna somrar eftersom mina morföräldrar bodde i Falsterbo. Minns alla härliga bad.
Av Bibchen
14 juli 2020 18:54
Ha det gott och var rädda om varandra och andra!
14 juli 2020 18:37
Trevligt att ni kan vara i ert sommarparadis även detta år. Vi får se om vi kommer iväg någonstans. Kanske till min sommarstad Öregrund. Mamma kom därifrån. Fortsatt trevlig sommar. Per-Ola