Seychellerna

Resealbumet skapat av: Yessie
4 aug. 2020
Visningar: 13
I mars bokade vi flyg med Turkish Airlines till Mahe på Seychellerna med mellanlandning i Istanbul, 17/12-8/1 var resan och kostade 6300:- per person. Vi landade lunchtid på ett varmt Mahe, vi tog taxi direkt till hamnen där vi kunde checka in vårt bagage. Vi hade köpt båtbiljetter till Praslin på nätet hemifrån för ca 500:- per person. Sen gick vi och åt lunch. Båten gick kl 16 till Praslin, där vi bokat våra första åtta nätter på Coco Bay Villas för ca 5000:-. Små bungalows med eget litet kök utanför varje där vi lagade vår egen frukost. På Praslin åkte vi den lokala bussen flera gånger till de olika stränderna, mycket smidigt. Vi tog också en båttur med snorkling och besök på en liten ö med jättesköldpaddor.
Sen gick båten till La Digue kl 11:45 och kostade 56 euro var. La Digue var en mysigare ö med väldigt lite trafik. Där fick man hyra cyklar för att komma till de olika stränderna. Vi bodde sex nätter på Rising sun guesthouse för 7000:- inklusive frukost. Det tog ca 15 min att gå in till byn men det var flera restauranger och butiker längs vägen. Vi hade ingen egen strand eller pool och det var ett minus för stranden inom gångavstånd var inte så fin och vattnet var väldigt långgrunt så det var svårt att bada. Vi saknade restauranger som var bra även för middag och vid de fina stränderna som vi cyklade till.
När vi skulle tillbaka till Mahe fick vi först ta en båt till Praslin sen byta båt där till Mahe. I hamnen tog vi taxi till Beau Vallon där vi bokat fem nätter i en stor gemensam lägenhet (vi åkte med mina föräldrar), så fyra personer för 5800:-. Vi hade stort kök där vi gjorde egen frukost och ca tio min att gå till stranden. Det var ganska stora vågor så vattnet blev tyvärr lite grumligt. Samma här så saknade vi bra restauranger.
Kategori: Sol & Bad