Mexico 2018

Resealbumet skapat av: Yessie
3 aug. 2020
Visningar: 107
Det var svårt att hitta bra flygbiljetter till Cancun, fast vi började titta redan i januari bokade vi inte förrän i april. Vi betalade då 7750:- per reson med Air France med byte då i Paris. En rundresa på Yuccatan halvön i Mexico planerades sen. Taxi är billigt i Mexico så vi åkte taxi mellan alla orterna och till och från flygplatsen. Fråga på hotellen vad en resa ska kosta och sen pruta ordentligt ofta blir det lite dyrare än vad hotellet säger ändå. Vi började med sju nätter i Tulum på ett All Inclusive faktiskt. Jag brukar inte gilla det upplägget alls men det var också svårt att hitta prisvärda hotell nära stranden. Så av en slump hittade jag väldigt billigt på Kore Tulum resort och SPA för ca 11 000:-, barnfritt hotell dock utan egen strand. Otroligt fint med bra mat, inte buffe, det gillar jag inte. Sen valde vi bara tre nätter i Playa Del Carmen mest bara för att ha varit där. Bodde centralt, enkelt och billigt. Efter det tog vi taxi ca tre timmar och sen båt till Isla del Holbox. Där bodde vi i centrum på Hacienda la Catrina i sju nätter för ca 5000:- med frukost. Det tog ca tio minuter att gå till stranden. Holbox är otroligt mysig ö med massa bra restauranger. Dock blev vi lite besvikna på stränderna som hade mycket sjögräs och vattnet var lite grumligt. Sen to vi taxi till Cancun för att ta båten vidare till Isla Mujeres. Där bodde vi sex nätter också lite enklare hotell fast bra läge och pool. Lägenhet så ej frukost för ca 5000:-, Hotel Plaza Almendros. Mujeres blev vår favorit ö, klart fint vatten och på slutet hittade vi den finaste stranden som inte alls hade mycket folk vid Resorten Mia Reef. Centrum är en lång gata med många butiker och restauranger utan bilar, mysigt! Vi avslutade med en dag på ett shoppingcentrum i Cancun innan hemfärd.
Kategori: Sol & Bad
Besökta länder: Mexiko
Reslängd: 24 dagar
Datum: 16 december 2018 - 9 januari 2019

Bilder

Karta