| Skriv kommentar | Alla kommentarer![]() |

Anna__ säger i T_fs diskussion "Otrevliga vietnameser?":
Nja, det där är nog att generalisera lite för mycket tycker jag. Och att lura turister på pengar tror jag inte sker i större utsträckning i Vietnam än i andra länder, det har jag råkat ut för överallt. Men rent allmänt, jag tillbringade två månader i norra Vietnam och jag måste erkänna att jag har blivit trevligare bemött i en del andra länder. De som varit både i södra och i norra Vietnam har jag...
25 januari 2012 00:32

Anna__ säger i Vervas diskussion "Sjukhus på öarna? Jordnötsallergi i Malaysia?":
Jag har tipsat om denna hemsida förut, men jag gör det igen:
http://www.killerpeanut.com/
Jag vet som sagt inte hur översättningen till malajiska(?) är, men det är i vart fall bättre än inget alls om ni nu bestämmer er för att åka dit.
3 november 2011 23:56

Anna__ säger i Jessica0426s diskussion "Vägglöss på hotell i London?":
Jag har aldrig bott på något vägglus-drabbat hotell, men på google finns mycket svar och tips., tex....
http://resespanarna.se/2011/09/vaggloss-pa-hotell-och-hur-man-undiviker-dem/
Jag skulle råda dig att läsa på Tripadvisor, hostelworld och liknande sajter om hotellet som du planerar att bo på. Tror aldrig att det kan ge 100 % garanti för fritt från vägglöss, men om du vet hur du upptäcke...
24 september 2011 11:11

Evazen säger om Anna__s bild "Blå Lagunen":
i Juni är det ganska mysigt där...
18 juni 2011 18:11

Anna__ säger i Lottabettans diskussion "Vietnam, Nha Trang, Hoi An":
Jag vill minnas att taxin från flygplatsen i Hanoi in till city kostade drygt 100 kr, men det kan ha varit det dubbla också. Dock åkte vi minibuss (något liknande våra flygbussar) samma sträcka för 2 dollar per person.
I Hanoi försökte vi hålla oss till Mai Linh-taxibilarna samt ett annat bolag som jag inte minns namnet på. De är bra och kör med taxameter. (Prisexempel: en taxiresa på 40 min kost...
16 februari 2011 10:15

Hej igen,
Det funkar säkert att boka på nätet också, men det är så pass enkelt att boka i Hanoi, och det finns så många turer till Halong Bay, och så pass många resebyråer, så det lär inte vara något problem. Det finns resebyråer vart man än tittar, i vart fall om ni hamnar någorlunda centralt (och framförallt runt Hoan Kiem Lake, Sköldpaddssjön, spec. vid norra delen). Om hotellet ligger längr...
4 februari 2011 21:56

Hej!
Jag spenderade ett par månader förra året i framförallt Hanoi.
Angående Hoi An har jag har i en annan tråd tipsat om Nhi Trung Hotel (http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/hoi-an-14068 Det ligger inte mitt inne i stan, men det tar inte så lång tid att gå in till stan heller (10 min kanske). Det var framförallt mögelfritt, om man är känslig mot sånt, till skillnad från många andra ...
4 februari 2011 16:28

Putte83 säger om Anna__s bild "Dimbeklädda toppar i Kina":
Oj vad häftigt!! Kina är ett av mina drömresemål... får bli nästa gång =)
23 december 2010 16:04

Canada2000 säger om Anna__s bild "Fairy Land Bridge":
Wow!
4 oktober 2010 14:08

Rolf_52 säger om Anna__s bild "Berberkvinna":
otroligt fin resebild
22 september 2010 00:15
Sida:123456789101112131415...Nästa