Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Elcanario93
Elcanario93 säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
Det skojigaste med denna länk ar, tycker jag, är att det dykt upp namn, som man inte sett på många år, tidigare originella personer, som är saknade...
15 februari 2022 19:58
Worldofmarie
Worldofmarie säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
Armenien och Georgien ligger ju i Asien.
14 februari 2022 16:51
Keja
Keja säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
31 huvudstäder
14 februari 2022 15:35
Brassen
Brassen säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
En gammal men rolig diskussion. Har själv räknat ihop 41 huvudstäder. Men man blir nyfiken om någon lyckats med Europas alla huvudstäder ?
14 februari 2022 11:08
Raiander
Raiander säger i sin diskussion "Europas huvudstäder":
Jag startade denna diskussionen den 15:e november 2006! Då hade jag besökt 19 huvudstäder/länder i Europa. Idag, mars 2018 så är det betydligt flera men har fortfarande några kvar innan alla är besökta. I stället för att räkna upp de besökta så kommer här städerna som jag har kvar. 01 Andorra la Vella - Andorra 02 Tbilisi - Georgien 03 San Marino - San Marino 04 Moskva - Ryssland 05 Mona...
21 mars 2018 20:44
Ixploretheworldcom
Ixploretheworldcom säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
Mitt mål är inte alla Europas huvudstäder men i alla fall Europas alla stater. Då är jag 21 utav 50 stater baserat på den här listan: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_and_dependent_territories_in_Europe Huvudstäder (15 av 50) Stockholm Oslo Köpenhamn Helsingfors Tallinn Amsterdam Paris London Wien Monaco Kiev Zagreb Budapest Bratislava Prag Det är dock e...
20 mars 2018 21:21
Putte83
Putte83 säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
Vore kul att besöka alla, men det är inget uttalat mål för mig. Här kommer de jag hunnit med än så länge: Stockholm Helsingfors Köpenhamn Tallinn Riga Vilnius Minsk Kiev Moskva London Berlin Prag Paris Madrid Lissabon Athen Sarajevo Monaco Dublin Budapest Rom Vatikanstaden Amsterdam
20 mars 2018 15:01
Jimhan
Jimhan säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
Jag gör en uppdatering av min lista och räknar till 27. Amsterdam - Nederländerna Andorra la Vella - Andorra Belgrad - Serbien (2017) Berlin - Tyskland Budapest - Ungern Dublin - Irland (2015) Helsingfors - Finland Jerevan - Armenien (2016) Kiev - Ukraina Köpenhamn - Danmark Lissabon - Portugal London - Storbritannien Luxemburg - Luxemburg Madrid - Spanien (2017) Monaco -...
19 juni 2017 11:09
Steffea
Steffea säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
Du får backa till 17 Hamburg är ingen huvudstad :)
24 oktober 2016 15:47
Marcoe
Marcoe säger i Raianders diskussion "Europas huvudstäder":
Jag väcker liv i denna tråd igen, eftersom jag tycker den är intressant, plus att jag tar ytterligare två nya huvudstäder nästa månad. Så här ser min lista ut: Andorra La Vella Belgrad Berlin Bern Bratislava Bryssel Budapest Bukarest Chisinau (nästa månad) Dublin Jerevan Köpenhamn Lissabon Ljubljana London Luxemburg Monaco Moskva Oslo Paris Podgorica Prag Pristina Re...
23 oktober 2016 21:08