Zakynthos (laganas), partyresa 2016

Av Missgbg
30 mars 2016 21:10
Visningar: 3738
Hej!

Är medveten om att det redan finns en del trådar om Zakynthos, men de jag hittat är flera år gamla och eftersom jag vet att Zakynthos blivit allt mer populärt de senaste åren skulle jag vilja ha lite "uppdaterade" svar.

Jag & ett gäng tjejkompisar, alla 18 år, tänkte boka en resa till i sommar. Vi vill vara med om en oförglömlig resa med mycket party, skönt folk, bra väder och god mat, och är därför inne på att åka till Zakynthos i början av augusti. Vi skulle dock vilja ha svar på några funderingar innan vi bestämmer oss för att boka, och hoppas på att någon som varit där på senare år kunde hjälpa oss!

- Hur är folket, vad har det varit för typ av människor där tidigare år? Har hört att medelåldern är ca. 20-25, stämmer det eller är det även yngre/äldre personer?

- Är det mycket skandivaner/svenskar som reser dit, eller är det mestadels britter som man hört talas om? Finns det skandinaviska barer/ställen eller liknande?

- Är det fortfarande bra drag/högsäsong i början av augusti eller väljer de flesta att åka i juni/juli? 2-9 augusti tänkte vi åka.

- Är Zakynthos klassat som ett "sliskigt" ställe, eller hur är stämningen där?

Sen har jag även sett på hemsidor att det finns andra event som de kör med flera kvällar i veckan, t.ex. fullmoonparty och whiteparty, som man kan boka via hemsidorna. Kan man köpa biljetter till sånt på plats eller är det något man måste göra i förväg för att få en garanterad plats?

Ni får även gärna komma med tips om de bästa & roligaste klubbarna, barerna och beachklubbarna! Kostar inträde till ställena? Partybåtarna, hur är dem? Något annat man inte får missa?

Tacksam för svar!! :)
Av Hnrk
31 mars 2016 21:31
Hej, Jag har tillbringat mina somrar på Zakynthos sedan 2009 och kan nog ge er en del svar!

Det är väldigt blandad ålder beroende på vilken tid på året man åker men skall man dra ett snitt ligger det runt 20, en hel del britter men jag har aldrig haft problem med dessa, bryr man sig inte om dom slipper man dom, de håller sig för sig själv. Det blir mer och mer svenskar som åker ner, ytterligare ett svensk bolag satsar på resor dit ner i år vilket bevisar att intresset ökar.

Det finns en grekiskt restaurang/bar som drivs av svenskar, eller det är svensk personal där. Tassos heter det och ligger efter strandpromenaden. Varje torsdag har det fest för alla skandinaver.

I början på augusti är det fortfarande bra drag, högsäsongen är i full gång. Jag kommer troligast vara kvar där så titta in på Cubaneros Beach Bar och säg hej till deras DJ =)

Jag personligen gillar stämningen på Zakynthos, speciellt Laganas då jag gillar när det händer saker. Musik, sköna beach barer och dyligt.

Biljetter till alla "fester" köper ni där nere, man kan komma billigt undan om man köper av rätt person samt man kan hitta combo-biljetter till fler events.

Oftast är det fri entre till klubbarna, kan kosta en summa då det är några speciella DJ's eller andra event. Finns sjukt många olika barer/nattklubbar att välja på i olika kategorier... Ni får inte missa beach/poolparty på Pure och Republic...

Kan skriva hur mycket som helst så fråga på om ni undrar något mer

// Henke