Zakynthos 1 Vecka

5 aug. 2007 09:55
Visningar: 3611
What to do?

And not to miss?

Ska till denna omtalade i ö i slutet av augusti tillsammans med min flickvän.
Någon som har några tips på vägen? :)
Av Emil84
6 aug. 2007 01:26
Hejsan!

Var 2 veckor på Zakynthos i början på sommaren. Ska ni vara i Laganas eller Kalamaki kan jag rekommendera att ni hyr en trampbåt på stranden och åker en bit ut för att troligen stöta på de stora sköldpaddorna. Annars finns det kortare turer från stranden med "sköldpaddsgaranti". Har ni lust kan ni åka på en dagstur till "Smugglers wreck". Det var ganska häftigt men räkna med väldigt mycket turister och många timmar på båten. Denna dagstur går från Zakynthos stad. Om ni tycker om när det är livat så är Laganas rätta stället. Där är det fest långt in på morgonen på de många nattklubbarna och här finns det även väldigt många (och de flesta bra) restauranger längs vattnet. Ha en skön semester!
6 aug. 2007 08:17
Hej,
Gå gärna in på denna sajt så får du bra tips "Allt om Grekland" och lite till ;o)
www.kalimera.nu
Lycka till, Gabriel
Ps. Ang din nickname, är du spansktalande??
6 aug. 2007 19:02
Vi ska vara i Lagans, tack för tipsen !!
Citerat från emil84:
Hejsan!

Var 2 veckor på Zakynthos i början på sommaren. Ska ni vara i Laganas eller Kalamaki kan jag rekommendera att ni hyr en trampbåt på stranden och åker en bit ut för att troligen stöta på de stora sköldpaddorna. Annars finns det kortare turer från stranden med "sköldpaddsgaranti". Har ni lust kan ni åka på en dagstur till "Smugglers wreck". Det var ganska häftigt men räkna med väldigt mycket turister och många timmar på båten. Denna dagstur går från Zakynthos stad. Om ni tycker om när det är livat så är Laganas rätta stället. Där är det fest långt in på morgonen på de många nattklubbarna och här finns det även väldigt många (och de flesta bra) restauranger längs vattnet. Ha en skön semester!
6 aug. 2007 19:06
Tack, en bra sida verkligen !!! nej ja är inte spansk och talar heller ingen spanska ^^^
Citerat från latinpower:
Hej,
Gå gärna in på denna sajt så får du bra tips "Allt om Grekland" och lite till ;o)
www.kalimera.nu
Lycka till, Gabriel
Ps. Ang din nickname, är du spansktalande??
Av Piafia
7 aug. 2007 08:08
Var på Zakynthos två veckor förra sommaren i slutet av augusti och början av september! Underbart, jag lovar. Bodde i Argassi och hela orten var smäckad med engelsmän eller ja hela ön får jag väl säga.
Mitt tips är att hyra vespa!!! Perfekt att besöka de andra orterna och testa nya stränder och resturanger. För att se skölpaddorna ska man nog vara i närheten av Laganas, nationalparken. Vi hittade en strand där vi fick se de små rackarna kläckas, häftigt. Ta en båttur till smugglers wreck, man kan inte åka till Zakynthos utan att ha sett det...
Ha en bra resa!
Av Jojes
11 aug. 2007 13:36
Hej! Kom hem från Zakynthos för 3 veckor sen. Vi bodde i Argassi. Vi köpte en utflykt och åkte ut i Laganasbukten och kollade på sköldpaddor och simmade in i grottor. Det var en lyckad utflykt. ( kolla in mina bilder). Hyr gärna vespa eller åk taxi till stränderna på Vassilikoshalvön. Jättehärliga stränder. Vi var på Nicholas Beach och Porto Zoro. En dag åkte vi till stranden i Tsilivi. Jätteklart vatten och härligt vatten. Ha en härlig vecka på härliga Zakynthos:-)