Zakhyntos

Av Fiffi07
16 feb. 2013 15:16
Visningar: 1030
Funderar på att åka till Zakhyntos,närmare bestämt Tsilivi. Någon som varit där? Är det fint? Är det en riktig by från början eller bara uppbyggt för turister? Tacksam för snabbt svar :)
16 feb. 2013 15:59
Var för många år sen på Zakhyntos, hamnade av en slump i Argassi, inte att rekommendera då stranden var minimal och det var väldigt trångt, men vi hyrde vespa och körde runt hela ön.

Laganas var heller inget för oss, varken stranden imponerade eller själva orten som var party dygnet runt. :(

Nej skulle jag åka idag skulle jag söka mig antingen till Vassilikos eller uppåt nordöstra kusten. Men det är jag det, som vill ha mer lugn och ro och inte gillar när det är knökat med turister och barn.

Tsilivi verkar vara en ganska stor turistort , bra för barnfamiljer. Läs gärna medlemmen Solgas Zakhyntos guide så kanske du får lite bra tips

http://www.reseguiden.se/reseguider/zakynthos-i-mitt-hjarta-5169
Av Fiffi07
17 feb. 2013 16:57
Tack för svaret,gillar ju inte heller alltför "turistiga" ställen men har ändå två halvstora (13,8) barn som måste underhållas lite grann och inte som jag kan sitta och mysa hela kvällen på en taverna. Får kolla lite till innan vi bestämmer ö.
Av Macho
4 mars 2013 00:21
Hej.
Jag var på Zakhyntos för 10 års sedan och kan absolut inte rekommendera den ön.
Bodde i Laganas och där var det som lilla England med en stor mängd packade engelsmän.
Dålig strand. Dyrt.

MVH Macho