WH - ensam

13 aug. 2018 15:49
Visningar: 427
Hej,
Har tänkt åka till Australien i oktober på working holiday, ska åka ensam och är lite lagom nervös. Ni andra som åkt själva hur har ni gått till väga för att skaffa vänner samt hur mycket pengar har ni haft med er?
Är det någon annan som har planer på ett resa till Australien i slutet av oktober?
13 aug. 2018 17:23
Det är lätt att skaffa vänner om man bor på hostel. Massor av folk reser själva.
Visumet kräver att man har ett antal tusen dollar med sig. Det brukar vara nog.
Av Asdfgh
24 aug. 2018 05:50
Jag kommer åka ensam i slutet av november . Till Sydney. Är en social typ så förhoppningsvis hittar man någon att hänga med
10 sep. 2018 20:57
Jag ska iväg nu i November, stannar dock förbi Bali till slutet av December men sen åker jag vidare till Sydney :). Skriv till mig på facebook om du vill. Vore kul att ha kontakt med någon som ska göra samma grej!
12 sep. 2018 22:04
Hej! Jag har planer på att åka i november och sitter också i samma sits. Just nu lutar det åt att börja med nån typ av surf camp, antingen i byron bay eller gold coast, och förhoppningsvis via det eller genom att bo på hostel träffa nytt folk. Tanken sen är väll att hitta något hyffsat jobb och bli lite bekväm och sedan ta saker och ting därifrån :). Om nån av er har liknande planer eller tips får ni gärna skriva!
Av Ziesta
13 sep. 2018 14:20
Hej, jag reste på working holiday ensam. Det bästa jag gjort! :) Det är dock ett bra tag sen nu (2004)... Håller med Marie om att man ofta träffar folk på hostels. Det beror lite på dock. På vissa ställen träffade jag massa folk, medan det på andra var svårare.... beror ju helt på vilka som råkar bo där just då och hur sociala de är. :-) Jag åkte även på en del utflykter och kortare rundresor som man kunde boka genom hostels och backpackerresebyråer, och det var också ett bra sätt att träffa folk och slippa åka runt själv. Om jag hade åkt igen nu hade jag nog även kollat in couchsurfing, har hört att man inte bara kan övernatta på folks soffor utan även hitta folk att ta en kaffe med etc.
8 okt. 2018 22:23
Hej! Jag ska också iväg själv på WH till Australien! Jag ska börja med att resa runt i knappt två månader på Nya Zeeland och kommer sedan till Australien strax innan nyår. Planen är att börja jobba i Melbourne relativt omgående efter nyår i och med att jag endast kommer ha drygt 50000kr med mig när jag åker och ska resa Nya Zeeland på det innan.. Var lite hetsig med att komma ifrån Sverige hehe.. Vore grymt att ses om vi råkar vara i närheten av varandra, bara att slänga iväg ett meddelande på fb!
Av Nilsed
10 okt. 2018 10:47
Att träffa folk är enkelt, ta in på ett hostel. Ta lite mod till dig och sätt dig vid ett bord på kvällen när folk sitter och tar en öl / småpratar. Du kommer få vänner direkt.