Weekend över påsk

4 jan. 2020 22:29
Visningar: 800
Hej,

Tänkte höra om ni har några tips på vart man kan åka på en weekend över påsk? Har varit på weekend tidigare i London, Paris, Amsterdam och nu senast i Prag. Idéer på vart vi vill åka finns det gott om men svårt att välja. Vi har pratat om allt från Dublin, Paris (då min pojkvän inte varit där), Aten, Rom, Palermo, Berlin, Dubrovnik, Slovenien etc...

Har ni något tips om någon plats ni besökt som ni tycker det är värt att åka till, antingen någon av dem vi nämnt eller någon helt annan? Då vi inte ska vara iväg så länge är det skönt om det går direktflyg, det spelar inte så stor roll från vilken flygplats då vi enkelt kan ta oss till både Köpenhamn, Göteborg och Stockholm.

Tack på förhand :D
Av Birgere
5 jan. 2020 09:33
Du har fått en massa bra tips men tänk på att din ovilja att ha ett byte begränsar dig plus att har du tid att flänga mellan CPH, GOT o ARN så har du tid med ett byte i Europa😊😊

En ytterligare sak att tänka på är att Påsken är för många katoliker större än julen. Så om du åker till en katolsk stad googla lite om öppettider under påsken historiskt sett i just den staden innan du bokar.
Av Jonas73
5 jan. 2020 10:05
Citerat från Worldofmarie:
Krakow, Wien, Venedig, Florens, Barcelona och Budapest några andra förslag.
Håller med om att Krakow och Budapest är mycket trevliga städer. De har även en tilltalande prisnivå.
Vill även passa på att rekommendera Minsk som också är en mycket trevlig stad. Besökte Minsk i påskas. Då Vitryssland är ortodoxt var allt öppet som vanligt. Belavia flyger direkt från Arlanda.
Av Desires
5 jan. 2020 15:15
Hej! Trevligt med påskresa!
DUBLIN gillade vi verkligen, vi var där en påsk just o hade väldigt trevligt! (Det enda vi märkte av att det var påsktid var att på långfredagen var ölkranarna på pubarna övertäckta med svarta dukar, man får alltså ej förtära alkohol just den dagen. Det har förstås ingen betydelse, bara att vi aldrig tänkt på det tidigare...) https://www.desires.se/?p=74
KRAKOW också en mysig och sevärd stad, även väldigt billigt där! HÄR min artikel om den staden https://www.desires.se/?p=23
7 jan. 2020 18:25
Stort tack för alla era tips! :D

En resa till Venedig och Milano är redan bokad för min del (glömde skriva det), Como har jag inte hört talas om så ska kolla upp det!

Pratat om några av de platserna ni skrivit om men inte ens tänkt på en del av dem så ska sitta och gå igenom de förslagen ni skrivit. Även bra att tänka på vissa saker när man reser runt påsken.

Stort tack!