Weekend i Sverige

Av Sisso
20 mars 2011 19:11
Visningar: 1019
Min man och jag längtar hemifrån och vill lämna vardagen några dagar vid påsk. Vi har ingen stor budget för dessa dagar eftersom vi sparar. Dessutom har vi en son på 10 månader som ska med, vilket gör att vi inte kan/orkar åka för långt (bor i Trollhättan). Vi skulle t.ex. vilja hyra en stuga någonstans eller liknande. Syfte: Komma hemifrån, slappa, äta, promenera, upptäcka och mysa tillsammans.

Tacksam för hjälp...
Av Pehag
20 mars 2011 20:44
Vi tillbringade en hösthelg i Grebbestad för nåt år sen. Vi bodde hos www.grebbestadfjorden.com i ett av deras pensionatsrum. Det var MYCKET trevligt där och perfekt promenadavstånd ner till centrum där det fanns många restauranger att välja emellan - trots att vi inte var där under sommarsäsong.
Det fanns en relaxavdelning med bubbelpool som vi lyckades hyra helt för oss själva nån timme. Jättemysigt!
Av Mpc
21 mars 2011 08:36
hej om ni känner er slitna så skulle det passa er men spa o då på skansen i båstad

http://www.hotelskansen.se/

tar in själv en gång om året på skansen
21 mars 2011 09:25
Svårt att säga när man inte vet budget... om Blekinge skulle vara ett alternativ har jag en del tips på spännande boende och en del vandrarhem billigt?
Av Sjalen
21 mars 2011 11:35
Citerat från sisso:
Min man och jag längtar hemifrån och vill lämna vardagen några dagar vid påsk. Vi har ingen stor budget för dessa dagar eftersom vi sparar. Dessutom har vi en son på 10 månader som ska med, vilket gör att vi inte kan/orkar åka för långt (bor i Trollhättan). Vi skulle t.ex. vilja hyra en stuga någonstans eller liknande. Syfte: Komma hemifrån, slappa, äta, promenera, upptäcka och mysa tillsammans.

Tacksam för hjälp...
Hyr en stuga i Eksjö och se den prisbelönta trästaden man enkelt strosar runt i. Vill ni sedan se saker i omgivningen så finns utsikten från Skuruhatt och vandringen genom ravinen Skurugata (varma kläder - solen lyser inte alltid ner överallt i den), Albert Engströms by Hult och annat fint. Eksjö turistbyrå har stugförmedling om ni inte vill bo på hotell i stan.
21 mars 2011 13:57
Här har vi själva varit i maj - en urmysig gård på Österlen! Man bor i enkla stugor men äter både frukost & middag i huvudbyggnaden som är ett jaktslott från 1600-talet.

Vi spelade fotbollsgolf (!) och badade vedeldad tunna samt gjorde utflykt till Kivik. Just under påsken är det konstutställningar runt hela Österlen!

http://stockeboda.blogg.se/
Av Hathor
21 mars 2011 21:27
styrsö skärets pensionat i göteborgs södra skärgård...
mysigt att ta båten runt öarna ...