Weekend i Istanbul?

Av Tomasss
1 dec. 2013 12:03
Visningar: 2808
Hej!
Tänkte dra iväg på en weekend i slutet av februari. Kollat lite på Istanbul, låter intressant men det är några saker jag undrar över.
Hur är det med inkastare och så i staden? Har varit i andra arabländer som till exempel Tunisien och Egypten. Tunisien åker jag inte tillbaka till, var fruktansvärt. Är Istanbul på samma vis, eller lite mer civiliserat? Är gubbarna slemmiga? Har en blond tjej.
Hur är standarden på hotellen? Måste man boka ett 4 stjärnigt för att det inte ska vara mögel och dylikt?

Tack på förhand. Tomas
Av Dirgis
1 dec. 2013 16:07
Tomasss, jag har varit både i Istanbul och i Tunisien, bodde i Hergla med åkte runt .
Det finns få unika platser i världen. Hergla i Tunisien är en av dem.

Istanbul, österns pårla bjuder på upplevelser av diverse slag. Där finns allt vad man kan få och mer där till. Standaren på hotellen varierar utifrån prisklass. Ast hotell ska du inte välja. Försök hitta ett hotell nära Blue Mosque det är centralt. Om du ska följa med på någon utflykt välj någon lokal resebyråagent. Att beställa via hotellen blir dyrare.
Av Tomasss
1 dec. 2013 17:39
Tack för dit svar Dirgis :)
Vad menas med ast hotell? Vet du hur varmt det brukar vara mitt på dagen i februari? tar gärna emot massor av tips på olika utflykter :)

Anteee, det jag pratar om är egna erfarenheter när det kommer till det ovannämda. Att hotellen i Tunisien håller lägre standard är allmänt känt, det säger till och med resebolagen. Att männen är på blonda tjejer är inte heller någon hemlighet. Spelar ingen roll i vilket sällskap de är i.
Diskussionen är stängd för nya svar