Weekend i Europa - var boka?

3 dec. 2010 11:37
Visningar: 1575
Vi vill åka på en weekendresa till någon stad i Europa. Vi är 2 vuxna och ett barn på 3 år. Resemål vi kan tänka oss är London, Prag, Dublin, Rom, Berlin m.fl. både flygresa och hotell i samma helst, som ett paket. Jag skulle vilja ha bra förslag på sidor på Internet där man kan söka/jämföra och få lite iformation om resemålen. Jag hittar ingen bra när jag söker.
3 dec. 2010 12:06
Men det är ju det Reseguiden är till för.
Av Trixie
3 dec. 2010 12:42
Hej! Härliga resmål! När jag planerar resor börjar jag alltid med att kolla på allaflygbiljetter.se för att se vilka flygbolag som är bäst dvs snabbast och utan mellanlandningar. och billigast. Därefter blir det oftast tripadivisor.se för att kolla hotell och aktiviteter. Där kan man också se vilka hotellsajter som är billigast för valt hotell. När det gäller paketresor så blir det reseguiden. Lycka till!
6 dec. 2010 18:36
Airtours har weekendresor, så du kan jämnföra med dem.
6 dec. 2010 19:01
Tack för alla svar, känner mig lite dum, visste inte att det gick att boka härifrån. :-l
6 dec. 2010 21:10
sorry - det var inte meningen att du skulle känna dig fånig! RG är en sökmotor där man kan söka och jämföra resor med olika bolag. Det finns fler sökmotorer men jag tycker RG fungerar hyfsat så jag använder den så gott som jämt. Gå bara in på "charter"-fliken här uppe, alternativt "flyg" eller "sista-minuten",

Hoppas du hittar något spännande!

hälsn
BL
6 dec. 2010 23:33
Busylizzys idé är bra, Jag har också använt reseguiden till att leta resor. En annan internetbokning som jag tycker om är expedia.se. Bra priser och de gånger jag köpt av dem har det fungerat till 100%. Kambodja och Thailand.
Trevlig resa, Ingemar
Av Katitzi
7 dec. 2010 19:30
Vi bokade vår paketresa till Rom genom Resfeber.se Det funkade bra. Vi fick även tips på mejlen inför resan och frågor om vi var nöjda efteråt.

Katitzi