Wanted! Dina bästa tips för sommarresor till USA. 🍔🗽

Av Mirreli - Reseguiden.se
17 apr. 2019 15:00
Visningar: 352
På söndag tillägnar vi vårt nyhetsbrev till alla som är sugna på att åka till USA under sommaren. Förutom vår guide med topp 5 sommaraktiviteter i NYC ger vi er även de bästa priserna på resorna dit.

Vi hoppas att just du vill dela med dig av dina favvotips i detta stora land. Högt eller lågt- hit US!

Guiden läser du här: https://www.reseguiden.se/reseguider/5-heta-tips-for-en-sommarsemestern-i-new-york-2172

Läser du detta men inte är medlem eller får vårt nyhetsbrev så kan du bli medlem här:
https://www.reseguiden.se/reseguider/darfor-ska-du-bli-medlem-pa-reseguiden-1693

You all rock! Hälsningar från oss på Reseguiden & glad påsk!🐣
Av Mirreli - Reseguiden.se
18 apr. 2019 09:47 (redigerad)
I väntan på era tips kommer ett som är självupplevt från min resa till New York. Vi hyrde cyklar som står i olika ställ där man först får registrera sig på en app och knappa in ett kreditnummer. Grymt bra men vi missade att läsa det finstilta, nämligen att om man inte dockar in cykeln i en av deras ställ var 20:e minut så tillkommer det en rätt saftig summa. Vi cyklade glada runt en hel dag, åt på uteservering med cyklarna parkerade & körde över Brooklyn Bridge- fantastiskt. Någon vecka senare kom dock en räkning (hade kunnat köpa en bättre begagnad på Blocket för den summan) då vi hade missat tillägget om cykeln inte lämnas tillbaka inom 20:e minuter. Snabb sökning på Tripadvisor visade att vi var långt ifrån ensamma att ha missat detta. Så, summering - om ni vet exakt vart ni ska och ser att det finns ett ställ så är cyklar ett supersmidigt alternativ. För att cykla runt en hel dag så lönar det sig att leta rätt på dom som hyr ut en heldag...
22 apr. 2019 21:34 (redigerad)
Hej!
Vi gjorde en riktig drömresa i USA en sommar - en roadtrip längs med highway 1. Start i San Francisco med bl.a häftiga Alcatraz - , söderut via magiska Big Sur med finfina stopp ( en övernattning i ett helt otroligt hus i redwoodskogen) på vägen ner till LA. En veckas stopp i LA med Hollywood, Universal, Disney mm och sen bar det iväg mot Grand Canyon och galna Las Vegas. Så klart har jag förevigat denna tripp i min blogg. Häng med och låt er inspireras på
https://www.evas-restips.se/kalifornien-grand-canyon-las-vegas/
PS Jag är helt enig med Mirellis tips på NYC i sommar. Skulle vilja lägga till en tur med water taxi på Hudson River - fläktar härligt och du får fina vyer att fotografera. Se även
https://www.evas-restips.se/new-york/
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Mirreli - Reseguiden.se
23 apr. 2019 10:38 (redigerad)
@Eva- Verkligen vilken drömresa, tack för att du delar med dig!
@Turetott- Surfskolan är ju helt suveränt. Coney Island hann vi inte med sist i New York, får bli nästa gång :).
23 apr. 2019 19:42
Jag var i usa för första gången 2017.
Jag är en landskapsfotograf så jag riktade in mig på fin natur och häftiga miljöer. Besökte Bland annat Death Valley, Zion,White pocket, Bryce, Canyonlands, Monument valley, Grand canyon north rim, horseshoe bend.

En helt fantastisk och oförglömlig resa som jag gjorde ensam.

För dom som gillar häftig natur så kan jag verkligen rekommendera Nevada,Utah och Arizona.

2018 gjore jag en ny resa fast genom, Californien, Oregon och Washington och besökte många av parkerna där. Väldigt bra resa fast på ett helt annat sätt.
Av Mirreli - Reseguiden.se
25 apr. 2019 15:04
Citerat från Andreassofus:
Jag var i usa för första gången 2017.
Jag är en landskapsfotograf så jag riktade in mig på fin natur och häftiga miljöer. Besökte Bland annat Death Valley, Zion,White pocket, Bryce, Canyonlands, Monument valley, Grand canyon north rim, horseshoe bend.

En helt fantastisk och oförglömlig resa som jag gjorde ensam.

För dom som gillar häftig natur så kan jag verkligen rekommendera Nevada,Utah och Arizona.

2018 gjore jag en ny resa fast genom, Californien, Oregon och Washington och besökte många av parkerna där. Väldigt bra resa fast på ett helt annat sätt.
Dina fotografier är ljuvliga, man blir helt hänförd och vill ju bara släppa allt och uppleva naturen, tacksam att du delar med dig till oss!//Mirre på Reseguiden
25 apr. 2019 20:47
Citerat från Mirreli:
Citerat från Andreassofus:
Jag var i usa för första gången 2017.
Jag är en landskapsfotograf så jag riktade in mig på fin natur och häftiga miljöer. Besökte Bland annat Death Valley, Zion,White pocket, Bryce, Canyonlands, Monument valley, Grand canyon north rim, horseshoe bend.

En helt fantastisk och oförglömlig resa som jag gjorde ensam.

För dom som gillar häftig natur så kan jag verkligen rekommendera Nevada,Utah och Arizona.

2018 gjore jag en ny resa fast genom, Californien, Oregon och Washington och besökte många av parkerna där. Väldigt bra resa fast på ett helt annat sätt.
Dina fotografier är ljuvliga, man blir helt hänförd och vill ju bara släppa allt och uppleva naturen, tacksam att du delar med dig till oss!//Mirre på Reseguiden
stort tack för det :)