Visum kuba

29 nov. 2017 19:57
Visningar: 1403
Någon som har beställt visum från slavin kompaniet och har en åsikt om det? Har fått tips om allavisum men de är flera hundra kronor dyrare.
3 dec. 2017 20:44
Jag använda just allavisum eftersom man kunde ansöka helt online. Har inget facit än, men hoppas på ett smidigt förvarande.
12 dec. 2017 11:35
Jag planerar att också använda allavisum för att få tag på ett visum. Lurar på följande:
1. Risk för bluff? Känns som ett seriöst företag
2. Risk att skicka över känsliga uppgifter så som pass och biljett? Känns inte helt bra att göra det

Någon som kan lugna mig avseende de 2 frågorna.
12 dec. 2017 11:50
Jag fick precis mitt visum från slavin kompaniet. Trevligt bemötande och snabb hantering. Har ju dock inte använt det än så kan inte garantera, men det ser bra ut :)
12 dec. 2017 13:24
Jag använde Allavisum för tre år sedan när jag skulle till Kuba. Allt fungerade perfekt och man behöver ju bara skicka kopior vilket underlättar. Kostar lite förstås men själv bor jag långt från Stockholm.
12 dec. 2017 20:27
Om man läser vad Alexander på SwedishNomad skriver i länken så kan man köpa det om man reser via Mexiko. Tror inte att det går att köpa på flygplatsen på Kuba.
12 dec. 2017 20:29
Citerat från Enlitenfisk:
Hej Jens! Är det inte så att det bara går att köpa den du menar om man mellanlandar i Mexico?
Hejsan. Har kollat lite mer och det verkar som man kan få "touristcard" till Kuba på Cancun airport. Ska kolla det när jag kommer fram. Hoppas kunna ge mer info när jag är på plats, beroende på tillgång till Internet.
/Jens
12 dec. 2017 20:52
Citerat från Gunillad:
Om man läser vad Alexander på SwedishNomad skriver i länken så kan man köpa det om man reser via Mexiko. Tror inte att det går att köpa på flygplatsen på Kuba.
Gunillad har rätt!! Man fixar turistkortet på flygplatsen i Mexico, Cancun eller vad det nu må vara,
OBS. Ej på Kuba
Men jag ska försöka lämna mer info efter jag kommit på plats, pris etc
Jens

/Jens
Av Aagnes
14 dec. 2017 15:53
Kostar ca 20 USD om man köper det på Canucuns flygplats!
14 dec. 2017 21:30
Beställde via Slavin kompaniet nyss efter tips från jooosanp. Han som har stället är snabb på att återkoppla, ringde redan dagen efter, kunde dock inte svara. Då skrev han sms istället.

Noterade att betalningsdagen bara var på 2 dagar och dröjsmålsränta på 23 %. Vi får se vad det blir av det.
Av Jenni_b
18 dec. 2017 01:46
Jag fixade Via ambassaden , betalade 200 :- . Åker man in till Cuba via Air Canada så ingår visum i priset
22 dec. 2017 21:58
Hej.
Akte via Mexico till Kuba. Fick hjalp strax innanfor dorrarna med turistkortet. Kostade nu 25$.
Mycket enkel process, personen fyllde sjalv i uppgifterna.
Passkontroll och sakerhetsystemet pa Kuba var mycket enkelt och gick smidigt. Dock var Aeromexico valdigt noga med att bara ett handbagage fick folja med i kabinen. Men de loste det sa att de som hade mer handbaggae fick lamna det och personalen tog det till bagageutrymmet.
Jens
22 dec. 2017 21:59
Sa aker ni via ex Mexico, fixa turitkortet dar.
/Jens
Av Salko
17 mars 2018 19:48
Citerat från Jenni_b:
Jag fixade Via ambassaden , betalade 200 :- . Åker man in till Cuba via Air Canada så ingår visum i priset
Har du åkt till Cuba med Air Canada och fått visum , eller det har du bara hört att det är så. Jag åker till Cuba via Canada så undrar jag om jag skall söka visum. Tacksam om du svarar Med vänlig hälsning Salko
Av Jenni_b
18 mars 2018 22:00
Citerat från Salko:
Citerat från Jenni_b:
Jag fixade Via ambassaden , betalade 200 :- . Åker man in till Cuba via Air Canada så ingår visum i priset
Har du åkt till Cuba med Air Canada och fått visum , eller det har du bara hört att det är så. Jag åker till Cuba via Canada så undrar jag om jag skall söka visum. Tacksam om du svarar Med vänlig hälsning Salko
Hey. Ja hade ordnat visum i förväg men när ja åkte från toronto in till cuba,havana med air Canada så delade dem ut visum Gratis som man skulle fylla i :)