Visum för mellanlandning i Moskva?

Av Highman
4 maj 2014 09:51
Visningar: 3628
Har läst att en del hotell säger säg kunna fixa visum om man bor runt flygplatsen? Kommer att få vänta ca ett dygn på mitt anslutningsflyg till Stockholm. Tips emottages gärna.
Av Dirgis
16 juni 2014 21:42
Om det skulle bli förseningar kan tidsfristen för transfer gå ut och då blir det strul. Enklast och billigast att söka visum är via www.go-russia.com.
Av Highman
20 juni 2014 14:16
Bokade ett hotell i förväg, dom mailade mig en excelmall att fylla i för visum och visumet var gratis.
Av Dirgis
25 juni 2014 12:49
Hitel brukar också hjälpa till med visum.
6 juli 2014 15:16
Hej.
Mitt namn Gokmen från Sverige. Jag är svenskt medborgarskap.

Jag undrar jag kan få köpa Transit visum från Vnukovo flygplats och ändra gå till Domodedovo Airport på 25 Juli, 2014 samma dag?
Från Domodedovo Airport flyg till Armenien Jerevan.
Av Asok
11 juli 2014 14:02
Är du säker på att det var visum hotellet fixade? De måste nämligen skriva ut en "voucher" som de kallar för visa support letter som skall bifogas i Visumansökan till ryska konsulatet/ambassaden. Denna voucher är gratis visum till Ryssland brukar inte vara så enkelt/gratis.
Av Highman
16 apr. 2015 21:00
Citerat från Asok:
Är du säker på att det var visum hotellet fixade? De måste nämligen skriva ut en "voucher" som de kallar för visa support letter som skall bifogas i Visumansökan till ryska konsulatet/ambassaden. Denna voucher är gratis visum till Ryssland brukar inte vara så enkelt/gratis.
Nä, det var inget visum, missuppfattning :-( Så vi satt fast på flygplatsen i 16h.