Visum

12 maj 2015 19:14
Visningar: 176
För att ansöka om ett pensionärsvisum ska bland annat bifogas "Personbevis from skatteverket OR a copy of your Swedish I.D."
Vet någon om man godtar mitt svenska körkort som legitimation. Det är bara några år gammalt.
12 maj 2015 20:09
Tack för svaret!
En fråga till. Jag är svensk medborgare, men har en leg ( godkänd EU-leg i Estland) . Duger den? Det finns ju massor med folk i Sverige med pass från andra länder, men med svensk leg. Så personalen bör ha vana
12 maj 2015 20:17
Nej den duger inte, ser jag. Det står faktiskt " copy of your Swedish I.D." Då får jag masa mig iväg till ett skattekontor. Någon som vet om man får personbevis på studs, eller om man måste vänta?
13 maj 2015 14:10
Men är inte svenskt pass giltigt svenskt ID? Eller har du utländskt pass?
13 maj 2015 16:29
Hej,
Jo jag har svenskt pass och det ska bifogas visumansökan. Dessutom ska en kopia av id-kortet bifogas ...
Och mycket, mycket mer
Av Hille2
13 maj 2015 17:27
Du kan beställa ett personbevis per telefon eller via mail. Det skickas endast till den adress du är folkbokförd och du har det på ett par dagar.
23 juni 2015 11:49
Hej,

Har ett par fråga till: Det behövs ju ett läkarintyg för det visum jag tänker söka. Till vilken läkare vänder man sig?
Vårdcentralen?

Tänkte ansöka om sex månaders visum ( multipli entry) Tänkte även besöka Kambodja eller Laos.

Om Jag har en biljett från Thailand till tredje land och en returbiljett till Sverige från Thailand efter sju månader i förhållande till ankomstdatum.

Släpps jag in då?
Av Sierra
23 juni 2015 18:52
Om du redovisar hur du har tänkt och bifogar kopior på biljetter när du ansöker om Visa bör det inte vara något problem. Slå en signal till ambassaden i Sthlm eller konsulatet i Gbg för säkerhets skull.