Virginia Hotel, Kalithea

18 feb. 2013 10:30
Visningar: 1130
Jag reste med min sambo i Maj 2012 till Kalithea, Rhodos. Vi hade inga särkskilda förväntningar eftersom vi bokade 2 dagar innan vi skulle åka. Vi bokade Virginia Hotel. Det är runt 5 km till faliraki och 5 km till Rhodos Stad från hotellet och det går taxi som man kan boka från hotellet. MEN!
Om man promenerar den korta lilla biten till Sunwing Hotel så kan man åka taxi därifrån och tjäna en del euros. Vi betalade 7 euro för våran tur till Rhodos stad.

Grekland är som ni vet inne i en djup ekonomisk kris och därför är det inte mycket att köpa. Eftersom valutan är euro så är det ungefär samma som hemma. Vi hade all inclusive på hotellet och vi gillade det verkligen. Snubben i paren gjorde kanon god Gin-Lemon drink!

Hotellet i övrigt är fint och vi skulle nog åka tillbaka dit igen. Det är en enormt lång brant backe ner till stranden från hotellet och alltså ingenting för någon med barnvagn. Vi besökte aldrig stranden då vattnet var för kallt i Maj.

Hotellrummen är fina och vi upplevde att det alltid var rent och fräscht med nya handdukar varje dag.

Ett annat hotell vi kommer prova i närheten är Eden Roc hotel som hade underhållning på kvällarna som vi såg.

=) Sofia
18 feb. 2013 10:58
Det är bra att du delar med dig av dina erfarenheter och tips!

Känner du till TripAdvisor? Där tror jag att ett specifikt hotellomdöme gör sig ännu bättre. Du kan skriva på svenska men når så klart många fler när du skriver på engelska! :)
Där är de där specifika tipsen om hur man kan spara pengar extra tacksamma att ge!