Vilket hotell i Barcelona?

6 aug. 2015 18:16
Visningar: 439
Jag och min sambo ska till Barcelona i september och det finns ju en uppsjö av hotell .. Vi har tittat på Catalonia Sagrada Familia (reguljärt med Ving) alt Hotell & Spa Villa Olimpic (booking.com) Någon som har åsikter om dessa två hotell?
7 aug. 2015 01:05
54 Barceloneta tycker jag är lite coolt.
7 aug. 2015 07:57
Tack! Kollade o såg riktigt bra ut men är tyvärr fullbokat våra datum 😞
7 aug. 2015 11:10
Citerat från Annamia1:
Jag och min sambo ska till Barcelona i september och det finns ju en uppsjö av hotell .. Vi har tittat på Catalonia Sagrada Familia (reguljärt med Ving) alt Hotell & Spa Villa Olimpic (booking.com) Någon som har åsikter om dessa två hotell?
Utan att ha bott på endera skulle jag saga att det beror lite på vad ni vill göra. Olimpic om ni vill ha nära till stranden och till El Born med sina mysiga kvarter men Catalonia tycker jag ligger i ett något roligare område som är mer mänskligt än business och det är enklare att gå upp till Gaudihusen därifrån.

Inget av dem är supercentralt läge men bägge centrala nog för att lätt ta sig runt. Catalonia har bättre betyg på TripAdvisor men man får ju läsa sig till om det beror på något som är viktigt för just en själv. Opersonlighet är ju högst subjektivt till exempel.
7 aug. 2015 12:11
Tack fö beskrivningen, vi får klura lite..... Eller har du ngt annat hotellförslag?
10 aug. 2015 16:21
Citerat från Annamia1:
Tack fö beskrivningen, vi får klura lite..... Eller har du ngt annat hotellförslag?
Njae inte direkt. Sist slog vi på stort med ett dyrare då dottern ville ha en rejäl takpool så det blev NH Calderon som uppfyllde detta krav och hade ett fräscht rum med jättebekväma sängar men i övrigt kanske var lite opersonligt trist.

Dock var läget på Ramblas de Catalunya oslagbart så jag hade kollat det området. Jag älskar att vara nära Plaza Catalunya med flygbussarna och flera andra tåg och tunnelbanelinjer i närheten (om man vill till Sitges över dagen t.ex.) och längs den gatan finns det flera riktigt bra tapasrestauranger dessutom. Gångavstånd till Gaudihusen och ner till de äldsta delarna av staden och en trevlig känsla kvällstid. Det finns mer av budgethotell däromkring också (grannhotellet minns jag inte vad det heter men det var betydligt billigare). Allt beror på vad ni vill ha på hotellet. Har ni inget emot att bo lite längre ut så är området Gracia roligt också men då tappar man gångavståndet till en hel del. Centralt är min favorit El Born men där är det mesta slutsålt snabbt så jag har inte kunnat boka något där.
10 aug. 2015 18:48
Tack, vi fortsätter att kolla... Jag bokade villa olimpic för säkerhets skull, men området verkar ju inte vara så trevligt. Öppen för alla förslag 😃
14 aug. 2015 15:57
Citerat från Annamia1:
Tack, vi fortsätter att kolla... Jag bokade villa olimpic för säkerhets skull, men området verkar ju inte vara så trevligt. Öppen för alla förslag 😃
Det är säkert helt OK. Bara inte det roligaste. Nästan inget är sååå jättefel i Barcelona.