Vilket är Sveriges mest romantiska hotell?

Av Paulina
9 dec. 2013 14:26
Visningar: 2070
I början av januari startar vår kamp med att utse Sveriges mest romantiska hotell. Nu behöver vi din hjälp med vilka som ska nomineras. Det kan vara allt från stadshotell och spahotell till slott, herrgårdar och gästgiverier.

Vilket tycker du är Sveriges mest romantiska hotell?
Av Ahr - Reseguiden.se
9 dec. 2013 14:39
Strandflickornas Havshotell i Lysekil. Det mest romantiska är att bo i Havsateljén!
Av Teresen
9 dec. 2013 14:44
Gothia Towers i Göteborg är väldigt romantiskt. Ett glas champagne och en King Size räkmacka på Heaven 23 med kärleken – och en fantastisk utsikt över hela Göteborg!
Av Roy
9 dec. 2013 15:01
Jag vill nominera Kullagården Wärdshus nära Kullens Fyr utanför Mölle i Skåne - en pärla för romantiker. Läget vid golfbanan mitt i bokskogen, där liljekonvalj och ramslök doftar om våren, är värt att uppleva även om du inte är intresserad av golf. Att sitta vid fyren med en liten "sundowner" och se solen gå ner över havet, för att sedan dra sig in till värdshuset under näktergalens sång och njuta av en underbar middag i den gamla matsalen, bäddar för romantik av klassiskt slag.

Jag menar att Kullen är en av Sveriges mest magiska och vackraste platser.

http://www.kullagardenswardshus.se/
9 dec. 2013 16:09
Då slår jag till med Tällbergs flaggskepp Green Hotel http://www.greenhotel.se/
Skulle sagt Siljansgården men den är under renovering och ägs numera av Green Hotels ägare så den blir säkert bra den med.
Det är bara att titta på bilderna och förstå när man sitter där med utsikt över Siljan.
Hela Tällberg är romantiskt!
Mvh
10 dec. 2013 08:53
Jag har inte varit på så många, men jag tycker Västanå Slott i Gränna var trevligt. :)
Av Haffe63
11 dec. 2013 10:26
Tipsar om trädhushotellet Islanna vid Hornborgarsjön. Här bor man 6 meter upp bland ekarna med härlig utsikt.
När man kommer är det bäddat, pyntat, vackert och fint. Det finns frukt, choklad och en liten flaska bubbel. På morgonen hissas den rikliga frukostkorgen upp till balkongen med bland annat varmt hällgräddat bröd, bakat på gammaldags vis vid öppen eld.

www.islanna.com