Vilket är Gran Canarias bästa hotell med nära till stranden?!

10 juni 2012 21:57
Visningar: 2870
Hej!
Jag och min man har bestämt att åka till Gran Canaria på bröllopsresa. Vi planerar att åka i okt/nov då jag arbetar som lärare och kan endast vara ledig kring höstlovet. Vi har tittat på Amadores, där jag har varit förut och trivdes mycket bra. Vi funderar på att vi vill ha all-inclusive då vi har svårt att bestämma oss för vad vi vill äta, vi är också kräsna, har inte lust att äta snabbmat varje dag och att maten är dyr och jobbigt att köpa på Grand canaria? eller tänker vi fel?? Är det bättre att köpa mat själv och laga eller att försöka hitta bra ställen att äta på? Vad är bäst ekonomiskt? Vi har fått presentkort på ca 19.000 och känner att vi vill få ut så mycket som möjligt av resan och pengarna. Vi behöver verkligen tips och hjälp av er på bra hotell med anslutning till vacker strand!? Med eller utan mat?

Hälsningar Anna och Niclas
11 juni 2012 10:57
Hej Anna och Niclas!
jag och min man åkte på bröllopsresa till gran canaria första gången för 3 år sedan,då var vi till playa ingles,de 2 sista gångerna har vi varit på Amadores,första hotellet heter amadores beach club och det var jätte bra god mar ,ja allt var toppen.Det rekomenderar jag verkligen!
Där ifrån är det bara ett stenkast från stranden med fina resturanger med hög standard(väl lagad mat)maten är lite billigare på gran canaria än i Sverige.från hotellet finns också ett snabb köp inte långt bort med ett brett urval av varor! Lycka till ni kommer inte att bli besvikna!