Vilken är din mest romantiska semesterflirt?

27 apr. 2006 14:24
Visningar: 1567
När jag var fjortis älskade jag att läsa Mitt Livs Novell om de tjejerna som åkte i väg till någon grekisk ö och fann sig en Kostas. Berättelserna var ofta romantiska och alla Kostasar var vackra brunögda greker med kroppar som gudar.

Jag kanske har blivit lite äldre för när jag hör talas om någon Kostas tänker jag mer gonorré och sliskiga strandraggare.

Men jag tycker fortfarande om att höra om vackra semesterromanser. Så vilken är din?
Av Emelie
2 maj 2006 20:01
Nejdå, det finns fortfarande charmerande gentlemän, det gäller bra att åka till rätt ställen!
Jag rekommenderar starkt Korsika för en sommarromans…. ;)
3 maj 2006 08:45
:-)

Ja, Korsika är nog vackert......

Fast rena semesterromanser är nog över för mig. Jag vill ha semester med min romans i stället:-)

Jag var bara nyfiken på att höra era!

:-)
Av Ann
15 maj 2006 11:01
En annan bättre Costas

När jag var 18 år gick jag på folkhögskola i Skåne, där kan man snacka om tillfälligt romansläge ; ). Men det var inte det jag skulle berätta om.
Alla som ville åka på skolans årliga resa fick detta år - 1977, flyga till Aten. Jag åkte förståss med, ingen av "skolans romanskillar" var med som tur var. På hotellet i Aten jobbade några killar som förståss ville ha med oss tjejer ut på disco, vi var några som hängde med, det blev rätt mycket "Ti Amo", den sången spelades frekvent dessutom. En av hotellkillarna hade en jättesnygg och skärpt brorsa, han jobbade på fritiden som bilreparatör för att kunna finansiera sina framtida läkarstudier. Gissa vad han hette - jo, Costas (det finns olika sorter med det namnet kan jag lova) Kyritsis, det var verkligen passionerad kärlek vid första ögonkastet, ömsesidig dessutom. Fy vad det var ledsamt att lämna honom, vi brevväxlade något år medan han flyttade till England för att plugga till läkare. Jag var alldeles för feg för att satsa på denne 10-poängare, tänkte att vad skulle mina föräldrar säga osv. Jag fick en liten snobbenfigur av honom, den har jag fortfarande kvar, kollar på den ibland och minns, så har jag en bild på honom också, i arbetsoverall. Han var lika snygg som han var skärpt och empatisk. Alla andra romantiska detaljer utlämnar jag av integritetsskäl......
Innan jag varit i Grekland så fattade jag aldrig hur populära blonda svenska tjejer var, det gick inte att gå ut på gatan förrän visselkonserterna var i full gång, jag tyckte det blev lite jobbigt faktiskt. Alla ville bjuda ut en, från gatuförsäljare till vem som helst på gatan ( jag har aldrig varit någon "femme fatal" precis snarare en sportig pojkflicka). /Ann
17 maj 2006 15:24
Tack för delgivelsen av din underbara semesterflirt! Det låter som en riktigt reko grabb och ingen sliskig Kostas-typ och som en riktigt magisk romans. Det var sorgligt att lämna förstår jag. Men ett fint minne.
Av Ann
5 feb. 2009 14:40
Apropå min story om Costas vill jag bara ge en liten fortsättning följer som jag inte vet hur det blir framöver dock. I fredags hade vi personalfest på jobbet och under en dans med en av mina manliga kollegor berättade jag min LOVESTORY om Costas för honom. Han frågade mig om jag försökt leta reda på min gamla kärlek, jag försökte en gång för 3-4 år sedan utan ngt vettigt resultat. I tisdags kom jag på att jag skulle söka efter honom på Facebook och gjorde så, det kom upp flera med samma namn en tillhörde nätverket Grekland. Jag valde ut honom och skrev ett mail där jag frågade om det var han som var min gamla semesterkärlek...jag hade faktiskt hittat rätt person och han är singel.....to be continued....../Ann
Av Ziesta
5 feb. 2009 14:58
Hoppas på ett romantiskt slut på historien.... :-)
Av Klockis
5 feb. 2009 17:30
Låter hur spännande, som helst! Hoppas att få vara med om fortsättningen!
Av Legusta
6 feb. 2009 02:32
Wow "Ann" det låter spännande om Costas, jag önskar er varmt lycka till och den upptågande vänskapen. Orkar du och vill berätta om ni skall återses. Så låter det riktigt underbart. Satsa nu livet är för kort för att latas bort....
Av Whizzer
6 feb. 2009 21:55
Låt oss få veta hur det går!!
Av Ann
8 feb. 2009 17:49
Vi är fortfarande i mailingstadiet min gamle grek och jag, man kan ju inte komma ifrån att Grekland och Aten åter är ett lockande semesteralternativ....och då tänker jag inte bara på alla antika sevärdheter....jadå jag ska återkomma, det är lite spännande att se vad åren har betytt...jag trodde folk hade slutat läsa så här gamla trådar. Ha det gott alla "Mitt livs novell-läsare"./Ann
Av Dazind
8 feb. 2009 18:16
vi är nog många som följer den.. :)
8 feb. 2009 18:21
Jag vill också veta hur det går.

Gilla
8 feb. 2009 20:30
Men du kanske inte ska kalla honom "min gamle grek" om/när ni träffas...:-) Spännande, lycka till!
Av Tossan
9 feb. 2009 10:04
Ja, verklighetens romanser kan vara mer otroliga än det påhittade (typ Mitt Livs Novell). Jag är också spänd på att få läsa om fortsättningen. Hoppas allt blir bra, och lycka till.
Tossan
Av Ann
9 feb. 2009 13:54
Citerat från tvablaaogon:
Men du kanske inte ska kalla honom "min gamle grek" om/när ni träffas...:-) Spännande, lycka till!
Det gör väl inget, han kan ju inte svenska : ). Förresten så är det inte fel att bli kallad gammal om man förknippar det med vishet, det är inte alltid ungdom är att föredra. "Redan de gamla grekerna"......hihi. Jag är ju rätt gammal själv, har säkert levt minst halva mitt liv redan och vill inte vara utan de erfarenheter jag samlat på mig. Förresten så har jag bjudit hem honom, jag har ett ledigt rum om han är "för gammal" hahaha...tänkte börja ha soffkompisar såsmåningom och då kan man ju i så fall börja med en som troligen inte skulle slå ihjäl en i alla fall. Skulle kunna tänka mig att sova på en soffa i Aten också för den delen eller hur? Oj då vad många det var som hade kollat in mitt inlägg, lite förvånande, återkommer i ärendet...ha en bra dag. Idag skiner solen i Uddevalla men det är lite kallt -7 grader vid 8-tiden så nog är det fint att drömma sig bort till Grekland (+18 grader och åska enl gårdagens väderleksrapport om jag inte missminner mig ; )

/Ann
9 feb. 2009 16:19
Rätt gammal? Du har många år innan du kommer upp i min kaliber, så vad ska jag kalla mig då?

Gilla
Av Ann
9 feb. 2009 17:13
Erfaren kvinna med extra allt kanske?/Ann
Citerat från gullsing:
Rätt gammal? Du har många år innan du kommer upp i min kaliber, så vad ska jag kalla mig då?

Gilla
Av Emma
3 feb. 2011 15:45
Är det bara jag som vill höra en fortsättning? =)