Venezuela?

Av Lou
21 jan. 2008 02:32
Visningar: 755
Jag och en polare har tänkt dra iväg på en resa i tre veckor till Venezuela. Självklart har jag läst på en del om landet och det låter helt underbart. Men är det dyrt att leva där, dvs mat, transport, dryck och olika dagsturer och utflykter? etc. Vädret ska vara bäst såhär års då det inte är regnperiod vilket är kanon. Men är det ngn som varit i venezuela som skulle vilja dela med sig av lite fakta och erfarenhet? Skulle vara kanon att få veta lite mer innan man beger sig av :) Är det någon fler som tänkt åka dit i början på februari?
Mvh Lou
21 jan. 2008 12:49
Har varit i Venezuela två gånger och då bara varit över dagen där i samband med kryssningar. Bägge gångerna besökte vi bl.a. huvudstaden Caracas. En stad som består av rikedom och fattigdom. Fin regeringsbyggnad och park. I regeringsbyggnaden kan man se fina takmålningar från olika delar av Venezuelas historia. Absolut sevärd. Då tyckte jag priserna var låga, men det var 1998.
Av Jen
6 feb. 2008 19:08
Hej!
Venezuela kan vara superdyrt eller superbilligt. Margarita är som alla turistställen ganska dyrt, men fastlandet kan man komma undan billigt. Transporter är sjukt billiga, mat likaså. Kläder sådär, öl mkt billigt.

Merida, mocchima, los roques, los llanos och orinocodeltat är små guldkorn!
/Jen