Västkusten

Av Elsbet
15 juni 2015 12:39
Visningar: 2042
Hej,

jag och sambon tänkte ta en tur längs västkusten för att besöka fina platser och spela golf.

Har någon tips på fina mysiga platser, bra restauranger, boende, golfbanor mm som ni rekommenderar så skriv gärna!
Vi reser från Malmö och har ca två veckor på oss.

Tack på förhand!

Hälsningar,
Elisabeth
15 juni 2015 14:38
Citerat från Elsbet:
Hej,

jag och sambon tänkte ta en tur längs västkusten för att besöka fina platser och spela golf.

Har någon tips på fina mysiga platser, bra restauranger, boende, golfbanor mm som ni rekommenderar så skriv gärna!
Vi reser från Malmö och har ca två veckor på oss.

Tack på förhand!

Hälsningar,
Elisabeth
Ja då har ni ju hela Halland inkluderat så då sager jag naturligtvis Tylösand med sin golfbana men det vet ni säkert redan. Det är kul att sitta på Bettans bar på Gessles hotel och spana ut över havet.

Gamla kustvägen Halmstad-Falkenberg är jättevacker så här års och med ett litet flygmuseum som borde vara öppet så skippa motorvägen.

Norr om Göteborg rekommenderar jag Klädesholmen och Grundsund men kan inget om golfbanorna. Salt och Sill på Klädesholmen är en bra restaurang. Har aldrig övernattat på deras hotell.
15 juni 2015 16:35
Citerat från Elsbet:
Hej,

jag och sambon tänkte ta en tur längs västkusten för att besöka fina platser och spela golf.

Har någon tips på fina mysiga platser, bra restauranger, boende, golfbanor mm som ni rekommenderar så skriv gärna!
Vi reser från Malmö och har ca två veckor på oss.

Tack på förhand!

Hälsningar,
Elisabeth
Ringenäs strax norr om Halmstad har en fin bana! :-)
Av Cattta
15 juni 2015 17:49
Hej Elisabeth
jag skulle också rekommendera att stanna till i Tylösand, tillbringar mkt tid själv just där på somrarna eftersom det är så vackert. Har vänner som spelar golf i Halmstads golfklubb i Tylösand och gillar den. Ringenäs golfbana är också fin och lite billigare att spela på.
Av Koalana
16 juni 2015 14:13
Bjärehalvön har mängder av golfbanor som verkligen är fina :)
Av Asok
19 juni 2015 21:49
Salt & sill är jättemysigt - samma med Nässunds på Orust
Eller varför inte bo på Norden Ark
Hela kusten upp är mysig tycker jag
Av Marulk
19 juni 2015 23:10
Ett stopp i Båstad naturligtvis 😄👍🏻
21 juni 2015 11:33
Jag föredrar norra Bohuslän. Fjällbacka och Grebbestad och alla små orter i närheten. Bryggan i Fjällbacka är en mysig restaurang som har väldigt god fisksoppa, det är även hotell som verkar bra (har inte bott där själv).
Vet inget om golfbanor. Men rekommenderar ett besök på Vitlycke Hällristningsmuseum - allra bäst är att boka in en nattguidning på några hällristningshällar.
21 juni 2015 22:42
Grebbestad är en given plats att besöka. Jag rekommenderar Tjurpannans naturreservat om ni vill ta en promenad på en vacker plats. Finns många guldkorn i området.
Även Strömstad är väl värt ett besök. Sen mitt i högsommaren är det ofta väldigt mycket folk. Golfbanor hittar du lite överallt. Strömstad har ett par stycken. Själv spelar jag inte golf men de som gör säger att Mjölkeröds GK är bra. Den ligger fint i Sannäs, mellan Grebbestad och Strömstad.