Vart ska man åka i november..

Av Harni
24 juli 2009 11:50
Visningar: 2960
- Sol och Bad
- Möjlighet att uppleva natur och kultur
- Mycket för pengarna på plats
Av Joje_66
24 juli 2009 11:57
Citerat från harni:

- Sol och Bad
- Möjlighet att uppleva natur och kultur
- Mycket för pengarna på plats
Mitt förslag är Florida, bra tid att åka dit efter orkansäsongen.
Finns allt man kan önska av ett resmål, något för alla. Naturupplevelser, kultur, shopping, nöjen, sol & bad m.m.
Man kan bo och leva billigt (men också dyrt om man vill).
Av Anis
26 juli 2009 16:33
SYDAFRIKA! Åk till Kapstaden som har en intressant historik, hyr en bil och åk runt och titta på Nationalparkerna, vindistriken med städerna Paarl och Stellenbosch. Maten är toppen och allt är prisvärt där nere, t.o.m. diamanter. Robben Island ligger 10 km utanför staden och är väl värt ett besök. Det var där Nelson Mandela tillbringade 18 år av sitt liv.
Det är "försommar" den tiden på året, så sol och bad har man stora möjligheter till. Nära Kapstaden finns flera stränder, men vattnet är ofta svalt eftersom det är Atlanten. I Sea Point, som ligger vid stranden ca 6 km från Kapstaden finns uppvärmda saltvattenpooler.
Vi hyrde bil och åkte runt bl.a. till Knysna och Port Elisabeth som har fina badstränder vid Indiska Oceanden med betydligt behagligare vattentemperatur än Atlanten. I Knysna åt vi de godaste ostron, stora som manshänder och billiga! Vi bodde på olika Bed&Breakfast.
Av Axtri
26 juli 2009 20:05
Res till Mauritius, perfekt i november. Men var borta minst 2, helst 3 veckor. Jag blev så glad i ön och befolkningen så jag har svårt att veta riktig var börja men kolla på Mauritius på RG så ser du mer. Var där under 3 veckor i nov 08, i Flic en Flac. Kolla med Sun Residence om du vill ha bra boende. Man åker ju inte så långt och bor dåligt. Det är lätt att resa runt på ön, taxi är billigt och buss kostar nästan ingenting och är kul t o m.
Av Fdr
28 juli 2009 13:59
Citerat från harni:

- Sol och Bad
- Möjlighet att uppleva natur och kultur
- Mycket för pengarna på plats
Thailand.
28 juli 2009 16:09
Citerat från joje_66:
Citerat från harni:

- Sol och Bad
- Möjlighet att uppleva natur och kultur
- Mycket för pengarna på plats
Mitt förslag är Florida, bra tid att åka dit efter orkansäsongen.
Finns allt man kan önska av ett resmål, något för alla. Naturupplevelser, kultur, shopping, nöjen, sol & bad m.m.
Man kan bo och leva billigt (men också dyrt om man vill).
Jag tänkte oxå föreslå Florida!