Vart ska jag köpa biljetter till Disney & Sea world

Av Kela81
16 nov. 2017 09:13
Visningar: 378
Hej!
Tacksam för lite tips, det finns ju en uppsjö av sidor.
Vi kommer att resa till Orlando och ska besöka Disney Magic kingdom och Sea World med våra tre barn. Då vi åker mitt i en högsäsong (Tyvärr inte möjlighet att åka på annan tidpunkt) så tänkte jag att det vore klokt att förboka parkbiljetterna och kanske ev. annat som behövs förbokas (Tips?) så vi inte står där och det är slutsålt :-o

Nån som har tips på vilka sidor som är seriösa?

Tack på förhand!
16 nov. 2017 09:51 (redigerad)
Sidan som återkommer här alltsom oftast är undercover tourist. Det blir inga stora rabatter, men en 50-lapp per dag och person, kanske. Vi brukar köpa på plats och efter väder. Även om det är högsäsong är det ingen risk att inte komma in så länge man är på plats innan lunch.

Ta hem disney appen och se till att läs in er på hur ni förbokar era mest populära attraktraktioner på fast passen. Disney har tyvärr inget alternativ där man kan köpa sig före i kön, utan bara denna app.

Det står inget om era resdatum, men tänk på att planera in Orlando delen utav resan efter besöksstatistik. Stor skillnad från dag till dag.
Av Kela81
16 nov. 2017 13:52
Citerat från Marcus_p:
Sidan som återkommer här alltsom oftast är undercover tourist. Det blir inga stora rabatter, men en 50-lapp per dag och person, kanske. Vi brukar köpa på plats och efter väder. Även om det är högsäsong är det ingen risk att inte komma in så länge man är på plats innan lunch.

Ta hem disney appen och se till att läs in er på hur ni förbokar era mest populära attraktraktioner på fast passen. Disney har tyvärr inget alternativ där man kan köpa sig före i kön, utan bara denna app.

Det står inget om era resdatum, men tänk på att planera in Orlando delen utav resan efter besöksstatistik. Stor skillnad från dag till dag.
Tack för ditt svar Marcus_p!
Även om det är trevligt med rabatter så känns det viktigare med en seriös sida och att vi verkligen får biljetterna :-) Vi kommer att satsa på att vara vid parken vid öppning :-) Har läst lite om det där med att förboka platser på attraktionerna och tänkte kolla på de olika grejerna och så får barnen välja varsin favorit tänkte jag. Kan man förboka platserna redan nu? Eller är det när man köpt biljetter? Vet du?

Vi kommer att vara i Orlando i mellandagarna, tyvärr värsta perioden ser det ut som men vi har dessvärre inte möjlighet att styra om resan så det är bara att bita i det sura äpplet och armbåga sig fram med resten av besökarna :-D För barnen är nog det absolut viktigaste att se slottet, disneyfigurerna och att få åka någon karusell. PÅ seaworld är det delfinerna som är viktigast :-)
Av Birgere
16 nov. 2017 18:06
Undercover tourist är en synnerligen seriös sida och för att kunna reservera upp till 3 attraktioner i förväg (30 dagar innan, 60 om ni bor på ett Disney Resort) så måste ni köpa biljetterna innan dessa 30 dagar.
Notera även att Disney biljetterna som sådana är inte specificerade för en specifik dag men däremot så skiljer sig endagsbiljetternan i pris beroende på säsong. Men jag skulle tro att hela jullovet är klassad som peak season.
Mao biljetterna kan inte ta slut innan däremot kan parken bli full om ni kommer för sent.
Den enda park som måste bokas i förväg är Discovery Cove, troligtvis den mest spännande parken i Orlando och där köper man biljetter som gäller för en specifik dag.
Av Kela81
16 nov. 2017 21:01
Citerat från Birgere:
Undercover tourist är en synnerligen seriös sida och för att kunna reservera upp till 3 attraktioner i förväg (30 dagar innan, 60 om ni bor på ett Disney Resort) så måste ni köpa biljetterna innan dessa 30 dagar.
Notera även att Disney biljetterna som sådana är inte specificerade för en specifik dag men däremot så skiljer sig endagsbiljetternan i pris beroende på säsong. Men jag skulle tro att hela jullovet är klassad som peak season.
Mao biljetterna kan inte ta slut innan däremot kan parken bli full om ni kommer för sent.
Den enda park som måste bokas i förväg är Discovery Cove, troligtvis den mest spännande parken i Orlando och där köper man biljetter som gäller för en specifik dag.
Tack för ditt svar! Då ska jag beställa biljetter 30 dagar innan, så att vi kan boka de tre attraktionerna. Och se till att vara i god tid vid entrén på den tänka dagen :-) Såg på undercover att det är peak season så räknar med smockat med folk. Discovery cove är jag själv sugen på men tror att våra barn är lite för små..dvs. ingen av dem kan simma tex. och då känns det som lite bortkastade pengar denna turen kanske? Nog för att äldsta älskar delfiner men hon kommer inte våga gå ner i vattnet tror jag.
Av Birgere
17 nov. 2017 12:17
Du behöver köpa biljetterna och registrera dig på Disney's sida innan samt hänga på låset exakt när dom öppnar upp för bokningarna, väntar du en timme är det nog försent.
Av Kela81
19 nov. 2017 22:20
Citerat från Birgere:
Du behöver köpa biljetterna och registrera dig på Disney's sida innan samt hänga på låset exakt när dom öppnar upp för bokningarna, väntar du en timme är det nog försent.
För att boka de tre fast passen menar du? :-)
Av Birgere
19 nov. 2017 22:34
Citerat från Kela81:
Citerat från Birgere:
Du behöver köpa biljetterna och registrera dig på Disney's sida innan samt hänga på låset exakt när dom öppnar upp för bokningarna, väntar du en timme är det nog försent.
För att boka de tre fast passen menar du? :-)
Yes, bättre att köpa biljetterna först och sedan räkna ner tills fastpassbokningarna öppnar
Av Kela81
21 nov. 2017 14:10
Citerat från Birgere:
Citerat från Kela81:
Citerat från Birgere:
Du behöver köpa biljetterna och registrera dig på Disney's sida innan samt hänga på låset exakt när dom öppnar upp för bokningarna, väntar du en timme är det nog försent.
För att boka de tre fast passen menar du? :-)
Yes, bättre att köpa biljetterna först och sedan räkna ner tills fastpassbokningarna öppnar
Toppen! Tack så mycket :-)
Av Birgere
21 nov. 2017 18:05
Fick precis ett tips från en sida jag följer på FB om att SeaWorld har Black Friday nu på fredag. Bör du inte missa.
Kanske även Disney kommer med något även om jag tvivlar på det. Håll ögonen öppna på fredag.
Av Kela81
22 nov. 2017 13:17
Citerat från Birgere:
Fick precis ett tips från en sida jag följer på FB om att SeaWorld har Black Friday nu på fredag. Bör du inte missa.
Kanske även Disney kommer med något även om jag tvivlar på det. Håll ögonen öppna på fredag.
Åh Toppen! Rack så jättemycket för tipset! Då ska jag hålla koll på dem på fredag!
22 nov. 2017 13:33
Citerat från Kela81:
Citerat från Birgere:
Fick precis ett tips från en sida jag följer på FB om att SeaWorld har Black Friday nu på fredag. Bör du inte missa.
Kanske även Disney kommer med något även om jag tvivlar på det. Håll ögonen öppna på fredag.
Åh Toppen! Rack så jättemycket för tipset! Då ska jag hålla koll på dem på fredag!
https://seaworld.com/orlando/special-offers/blue-friday/
Av Kela81
22 nov. 2017 23:32
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Kela81:
Citerat från Birgere:
Fick precis ett tips från en sida jag följer på FB om att SeaWorld har Black Friday nu på fredag. Bör du inte missa.
Kanske även Disney kommer med något även om jag tvivlar på det. Håll ögonen öppna på fredag.
Åh Toppen! Rack så jättemycket för tipset! Då ska jag hålla koll på dem på fredag!
https://seaworld.com/orlando/special-offers/blue-friday/
Toppen! Tack så mycket :-) Här ska shoppas på fredag :-D
Av Kela81
29 nov. 2017 23:02
Tack för tips och länk om black fridag på Sea world. Sparade in halva kostnaden där! fyra biljetter till priset av två och minstingen går gratis :-)
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Kela81:
Citerat från Birgere:
Fick precis ett tips från en sida jag följer på FB om att SeaWorld har Black Friday nu på fredag. Bör du inte missa.
Kanske även Disney kommer med något även om jag tvivlar på det. Håll ögonen öppna på fredag.
Åh Toppen! Rack så jättemycket för tipset! Då ska jag hålla koll på dem på fredag!
https://seaworld.com/orlando/special-offers/blue-friday/