Vart i Kroatien kan vi åka????

14 aug. 2016 11:59
Visningar: 1256
Hejsan,

Vi är ca 5 vuxna och ett barn (1,5 år) som har planer om att åka till Kroatien i Juli 2017 i 16 dagar. Jag och min kille samt lillasyster på 17 år gammal var i Brac/Bol i sommar (2 veckor). Men min kille och jag känner att vi gärna skulle vilja se någonting annat, vi hade det verkligen jätte fint i Bol i sommar med dykning etc, men nu ska min andra syster med hennes kille + lilla barn som då 2017 är 1,5 år gammal. Vi har tänkt att hyra ett hus någonstans, men vill gärna ha någonting att göra/se som inte är BOL. Har ni några tips?

Vart i Kroatien kan vi resa och vad är era åsikter eller tips om allt? Gärna till något med bra priser (tycker Bol hade bra priser) men någonting med fin strand/stränder och annat sevärdt? Gärna något som är lite "större" än Bol? Split tror jag blir för rörigt, vi har inte vart där så länge bara några timmar men det verkade lite rörigt..

Tack så mycket.
14 aug. 2016 14:10
Om man vill ha saker att se och göra är ju fastlandet bra. Lätt att ta sig till och från flyget också med ett litet barn.
Vi gillade verkligen Baska Voda på Makarska rivieran.
Jag har skrivit ganska mycket om Kroatien på min reseblogg. Utflykter, mysiga ställer att bo på osv.
Du hittar allt här:
http://4000mil.se/index.php/category/europa/kroatien/