Vart bör man bo i Dubai?

23 sep. 2019 14:49
Visningar: 737
Spelar det någon större roll? Det beror ju naturligtvis på vad man vill 😀
Men jag menar om man vill göra dagsutflykter som ligger lite utanför. Tex något vattenland.
Eller är det korta avstånd så man kan gå?
Jag funderar på en vecka i Dubai i februari 2020 med man och 11årig son.
23 sep. 2019 15:00
Vi valde att bo nära tunnelbanan. Därifrån är det enkelt att ta sig till olika attraktioner och köpcentrum. I marinan är det något dyrare att bo men nära till stranden.
23 sep. 2019 19:23
Hej!
Jag har varit 7-8 gånger i Dubai på semester. Jag skulle säga att man ska bo i Dubai Marina. Det är ett trevligt område där man kan strosa runt (strand, marina, butiker, restauranger mm) . Bor man mitt inne i Dubai, så kan man i princip inte gå nånstans, utan får ta taxi.
Bor ni i Marinan, så kan man ta tunnelbana el taxi (är hyfsat billigt) in till centrum en dag och tex kombinera besök i Burj Khalifa med Fontänspelen och några timmar i Dubai Mall.
Sen kan ni en annan dag ta taxi till vattenlandet Wild Wadi och se Burj Al Arab samtidigt. Eller om ni tar taxi ut till Atlantis och passar på å käka på nån restaurang där ute på Palmen. Har ätit på nån italiensk restaurang och buffé på Safron & det var toppen.

Ena gången vi bodde i Marinan så hyrde vi en båt med chaufför och den tog oss på en guidad tur i marinan, ut mot Palmen ut nära Burj Al Arab. Det var toppen!
24 sep. 2019 15:15
Citerat från Dsteisjo:
Vi valde att bo nära tunnelbanan. Därifrån är det enkelt att ta sig till olika attraktioner och köpcentrum. I marinan är det något dyrare att bo men nära till stranden.
Tack för svar!
Är det lätt att förstå sig på tunnelbanan?
24 sep. 2019 15:16
Citerat från Annawinzell:
Hej!
Jag har varit 7-8 gånger i Dubai på semester. Jag skulle säga att man ska bo i Dubai Marina. Det är ett trevligt område där man kan strosa runt (strand, marina, butiker, restauranger mm) . Bor man mitt inne i Dubai, så kan man i princip inte gå nånstans, utan får ta taxi.
Bor ni i Marinan, så kan man ta tunnelbana el taxi (är hyfsat billigt) in till centrum en dag och tex kombinera besök i Burj Khalifa med Fontänspelen och några timmar i Dubai Mall.
Sen kan ni en annan dag ta taxi till vattenlandet Wild Wadi och se Burj Al Arab samtidigt. Eller om ni tar taxi ut till Atlantis och passar på å käka på nån restaurang där ute på Palmen. Har ätit på nån italiensk restaurang och buffé på Safron & det var toppen.

Ena gången vi bodde i Marinan så hyrde vi en båt med chaufför och den tog oss på en guidad tur i marinan, ut mot Palmen ut nära Burj Al Arab. Det var toppen!
Stort tack!
Precis vad jag undrade 😀
24 sep. 2019 15:39
Citerat från Tokmajsan:
Citerat från Dsteisjo:
Vi valde att bo nära tunnelbanan. Därifrån är det enkelt att ta sig till olika attraktioner och köpcentrum. I marinan är det något dyrare att bo men nära till stranden.
Tack för svar!
Är det lätt att förstå sig på tunnelbanan?
Ja, det är jättelätt. Första gången bodde jag i Dubai Marina och det är jättebra att bo där. Andra gången tyckte vi det var för dyrt att bo där (dyrare på vintern) och valde istället att bo vid nära Dubai Mall och Burj Khalifa. Det var också bra eftersom det är nära både shopping, restauranger och tunnelbana. Lite längre till stranden dock.
Av Dryden
30 sep. 2019 10:58 (redigerad)
Har bott på Holiday Inn Express Safa Park två gånger, ligger 500 meters promenadväg från metrostationen Business Bay (och metron är väldigt enkel att förstå). Billigt hotell som ger det som en behöver, dvs ett bra rum och bra frukost till ett rimligt pris och i ett bra läge. En station från downtown, men 20 minuters metrofärd från marinan.

Det här hotellet har inga lyxiga faciliteter som pool och annat, här sover man och äter frukost.