Värt att se mellan Brisbane och Cairns?

Av Kanian
17 nov. 2016 21:47
Visningar: 858
Hej! Jag är väldigt tidigt ute med mina frågor men eftersom jag vill spara pengar innan jag åker vill jag veta hur mycket det kan kosta.

Jag har tänkt börja i Perth i september 2018 (som sagt, väldigt väldigt tidigt ute), sedan efter några kortare stopp på vägen, åka till Darwin och därifrån ta tåget som går till Adelaide, åka buss eller tåg till Melbourne (beroende på pris/tid), flyga till Sydney och flyga till Brisbane och till slut till Cairns runt första veckan i oktober.

Det jag vill veta är om det är något som är värt att se mellan dessa städer eller om man lika gärna kan flyga?

Tacksam för svar!
18 nov. 2016 18:45
Din plan känns lite orealistisk. Det är alltså över 400 mil mellan Perth och Darwin, nästan 400 mil från Darwin till Adelaide och Melbourne och 170 mil mellan Brisbane och Cairns... Ganska lång sträcka på en månad!
Det viktigaste att se mellan Darwin och Adelaide är Ayers Rock, Kings Canyon och The Olgas. Dessa ligger i närheten av varandra så då är det bättre att flyga Darwin-Ayers Rock-Adelaide.
Mellan Brisbane och Cairns finns t.ex. Sunshine Coast, Fraser Island, Great Keppel Island, Whitsundays och Magnetic Island. Jättevackra ställen.

Till allt detta bör du helst ha tre månader.

Du kan se mer Australien-tips på http://worldofmarie.com/reseguide/australien